Grans centres urbans i creació de riquesa

Barcelona té poder

La ciutat ha d'aprofitar les armes que ja té per rendibilitzar la seva marca i atreure i retenir talent, empreses, centres acadèmics i institucions internacionals

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp40665431 barcelona 24 10 2017 ambiente de turistas en los alrededores171106114209

zentauroepp40665431 barcelona 24 10 2017 ambiente de turistas en los alrededores171106114209 / ALBERT BERTRAN

Les ciutats s’enfronten a múltiples reptes i es converteixen en mirall amplificador de les dificultats amb què es troben els països. IBarcelonaés un reflex d’aquesta situació. Una ciutat és atractiva mentre sigui diferent. Diversos processos formen la seva identitat com la qualitat de l’entorn urbà, les infraestructures, la lluita contra el canvi climàtic, els serveis públics,l’accessibilitat  i la mobilitat, el desenvolupament de l’economia, la satisfacció dels residents, la identificació de la seva comunitat i la cohesió. Factors fortament relacionats amb l’èxit.

Les ciutats impulsen la creació de riquesa

Les ciutats estan en constant competència peltalent, la inversió i els visitants. El talent sense fronteres crea valor, i la diversitat és un revulsiu per a l’economia. Les ciutats són bressols d’innovació i emprenedoria. Per això han de salvaguardar la seva imatge i la construcció d’una reputació s’ha convertit en un tema crucial. En un món impulsat pel flux transnacional de persones, capitals i idees, la carrera per captar-los és difícil. Guanyaran les que aposten per crear entorns competitius, innovar convertint els seus atractius en productes. Generar activitats de valor, buscar més nivells de satisfacció, facilitar xarxes i serveis logístics eficients.

Barcelona disposa d’infraestructures, una granoferta hotelera, districtes d’innovació que són eines útils per a la promoció internacional, i pot desenvolupar una oferta que sigui alhora quantitativa i de qualitat. Però ha de consolidar i rendibilitzar la seva marca i reputació i facilitar l’atracció, arribada i retenció de talent, empreses, centres acadèmics i institucions internacionals per beneficiar la ciutat i els seus ciutadans.

Notícies relacionades

Des de la seva posició estratègica i decisiva alMediterrani, pot ser referència per al’intercanvi, el diàleg i la integració, però ha de seguir el camí per consolidar-se com aciutat global, líder en el comerç, les arts i el coneixement. Té l’abast i l’ambició per donar forma, no només en el món de l’economia, sinó també ser el seu model, promoure les seves idees, la seva cultura, les seves polítiques i el seu futur. I apostar perl’habitabilitat, no només per a la rendibilitat. Per això ha d’emprendre un procés integral i continu. S’han d’unir voluntats i recursos, coordinar la participació. Tenir una estratègia clara, un discurs sòlid i coneixement profund.

Les ciutats, i no els països, impulsen la creació de riquesa. Cada vegada són més grans i estan interconnectades. Transcendeixen les fronteres i pertorben les agendes internacionals. Són imants per als negocis, la gent i la innovació. Condueixenl’economia mundial. Les 600 ciutats més grans representen més del 60% del PIB mundial. Es parla molt de com el “segle de la Xina” està reemplaçant el “somni americà”. Però aquest és el segle de les ciutats. El veritable poder no és de les nacions, sinó dels seus centres urbans. Barcelona té poder.

Temes:

Turisme Empreses