Comerç i tecnologia punta

Que no ens parlin de la cua

AmazonGo és sinònim d'entrar, agafar i sortir. Sense esperes i sense treure el moneder de la butxaca

2
Es llegeix en minuts

Arriba Amazon Go, el supermercat del futur. / YOUTUBE

Hi ha una espècie de paradís on trobes el que és impossible i el que és imaginable. On la compra no et pesa i gairebé gastes sense adonar-te’n. Això que sembla tan simple, és en realitat resultat de grans inversions, altes dosis d’innovació i molts estudis sobre comportament i consum. Es combina amb una fórmula màgica i clau en l’economia digital, on el guanyador s’ho emporta tot. Busca el producte que vulguis a Google, sens dubte la primera opció serà un link a Amazon.

La qüestió és que la filosofia és ideal per a qui compra, però és un infern per a fabricants i proveïdors. Han aconseguit posar consumidors al centre, arreglant-ho tot en favor de la conveniència i la comoditat. Es parla poc del que això suposa per a la competitivitat, de la quantitat d’intermediaris asfixiats i de les condicions que imposen. Si no vols vendre a Amazon, ho tindràs malament. Però segons com és pitjor subjugar-te al gegant. I quantes sobretaules acaben en el carreró sense sortida de la conveniència: és més còmode, més fàcil, més barat.

.

'Simplement surt'

Aquests són justament els reclams que han utilitzat per presentar el primer supermercat físic: AmazonGoprimer supermercat físic: AmazonGo.  Tot el protagonisme de la botiga que han obert a Seattle se l’emporta la tecnologia Just Walk Out (Simplement surt). AmazonGo és sinònim d’entrar, agafar i sortir. Sense cues i sense haver de treure el moneder de la butxaca. És clar que a ningú li agrada esperar, la impaciència ens pot i la comoditat ens guanya.

Els prestatges i les neveres estan plens
de sensors que mesuren cada moviment

Notícies relacionades

El més fascinant és que ens parlin de les cues quan en realitat és un laboratori tecnològic. El truc està en el mòbil, obres l’aplicació a l’entrar i reps la factura al cap de cinc minuts de sortir. Saben el que has comprat perquè la botiga, els prestatges i les neveres estan plens de sensors que mesuren cada moviment. Pots agafar un producte, tornar-lo al seu lloc o deixar-lo en un altre racó, i no te’l cobraran. No és màgia: és una espècie de sistema nerviós d’alta percepció (sensors i càmeres) i amb un cervell superpotent que detecta, analitza i aprèn de tots i cadascun dels moviments. Els empleats surten de les caixes absents per dedicar-se a reposar articles i atendre els clients. Els preus són del nivell Amazon, baratíssims. I els productes són bàsicament menjar envasat a punt per prendre o per preparar en pocs minuts. Amb o sense capse, aquest experiment ens dona pistes sobre el súper del futur. La integració de tecnologia i computació converteixen la compra en una passejada

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Podrem oblidar-nos el moneder però no el mòbil.I em pregunto què passaria si Amazon arribés a convertir-se en la cadena de supermercats més gran del món. Podem esperar que productors i proveïdors siguin escanyats, per descomptat, però també productes sense preu, perquè, m’ho invento, fent una foto del producte un algoritme decidiria què et costarà el litre de llet segons l’historial de compres o els teus estalvis al banc. El que ve és inèdit, així que no ens parlin de la cua.