Dues mirades

Capdevila

Carles Capdevila dominava els ressorts del món de l'espectacle i sabia crear una empatia colossal amb la gent que volia sentir les coses que ell explicava

1
Es llegeix en minuts
 

  / ANDREA BOSCH

No l’havia vist mai actuar en públic fins fa un parell d’anys, en una d’aquelles xerrades que feia per a adolescents. He de dir que el domini de l’espai, la modulació de la veu i el discurs que transmetia, en la línia de les actuacions que creen un ambient, meditat i ajustat i amb la precisió d’un guió còmic, aconseguien el més difícil, que és fer riure.

Notícies relacionades

L’Antoni Bassas ha parlat de «monòlegs», en referir-se a les intervencions de Carles Capdevila, i em sembla encertat. També ha dit que tenia «bolos» pendents en una gira americana. És a dir, el Capdevila que es va reformular en els últims anys i que va tenir un gran predicament dominava els ressorts del món de l’espectacle i sabia crear una empatia colossal amb la gent que volia sentir les coses que ell explicava amb una barreja d’aparent displicència, d’ironia i dels tradicionals recursos de la comèdia. 

Poc després d’aquella actuació vam coincidir a la final de la Champions de Berlín. Ell hi havia anat amb el seu pare. Només gaudeixes del futbol de debò si hi vas amb els pares o amb els fills. Saps que, en aquells instants de partit (i més en una final), el món s’atura perquè recordis qui et va portar a un camp per primer cop i quin va ser el primer cop que tu vas portar-hi aquells que potser un dia ho recordaran. Aquella nit, en Carles Capdevila estava més content d’haver compartit el triomf del Barça amb el pare que no pas de l’eufòrica victòria.