1
Es llegeix en minuts

Ja han aparegut enquestes que vaticinen la debacle de la CUP en unes possibles noves eleccions catalanes. Les estimacions de vots vénen a sumar-se a les veus que, des de la negativa dels anticapitalistes a aprovar els pressupostos del Govern, reiteren la seva desconfiança en la formació que en un altre temps van acollir amb una simpatia tan precipitada com insòlita. Pocs partits han sigut tan diàfans com la CUP. Pocs s'han definit d'una manera tan sincera: anticapitalistes, assemblearis, en contra dels dictats de la UE i de la troica. Mai s'han cansat de repetir els seus principis i ells, a diferència de Groucho Marx, no en tenien d'altres per seguir sent els simpàtics bons nois. ¿Eren conscients del que recolzaven tots els que van dipositar la seva papereta a l'urna?

Probablement, molts dels vots que van donar pas al sobtat fenomen de la CUP van ser fruit d'un impuls tan volàtil com el que empeny els adolescents a utilitzar Snapchat, l'aplicació mòbil dedicada a l'enviament d'arxius que desapareixen del dispositiu del destinatari al cap de 10 segons d'haver-los vist. En aquest cas, un vot radicalment emocional, més fonamentat en la imatge que en el contingut, sense lloc a la reflexió ni al compromís real amb els postulats que nodrien aquella comunicació i aquell candidat tan encantadors. El 26-J tenim una nova cita amb les urnes… i el nostre vot durarà una mica més que 10 segons.

Temes:

Snapchat CUP