3
Es llegeix en minuts

Els pressupostos generals de l’Estat no contemplen les infraestructures imprescindibles pel creixement econòmic de Barcelona. Patim com a ciutat una doble penalització dels dos Governs de dretes, el del PP i el de CiU, i l'alcalde Trias està absent d'aquest debat.

Barcelona està castigada als pressupostos del Govern del PP, només cal revisar quatre xifres bàsiques per arribar a aquesta conclusió. La inversió per habitant se situa en 94,8 €/hab a Barcelona, mentre ho fa en 141,6 €/hab a Catalunya i en 238,7 €/hab al conjunt d'Espanya. El govern del PP redueix la inversió a Barcelona un 70%, si comparem el volum d’inversió dels 4 pressupostos (2012-2015) del PP amb els darrers 4 anys de govern socialista.

Totes les esmenes per incrementar la inversió a Barcelona presentades pels i per les socialistes han estat rebutjades pel PP. Esmenes que no proposaven nous projectes, sinó dotar de pressupost projectes programats abans de 2011. Ni l'estació de la Sagrera, ni els accessos al port de Barcelona , ni el corredor mediterrani seran una realitat als propers 3 o 4 anys. Un pressupost escàs o nul fa impossible que aquestes obres finalitzin en un futur pròxim. Les infraestructures que Barcelona necessita com capital econòmica i logística del sud d’Europa i la Mediterrània estan patint el retard d'una dècada. Així les oportunitats laborals i empresarials derivades de disposar d’aquestes infraestructures estan perdent molts anys que seran decisius.

Barcelona necessita lideratge polític i un projecte per a la ciutat. La governança de baixa intensitat de l’alcalde Trias, una opció per gairebé no actuar, no governar la ciutat, no només ha fet esclatar conflictes com la pressió del turisme a Ciutat Vella o l'esclat violent a Can Vies, sinó que té com a conseqüència la desaparició de Barcelona com a model desenvolupament econòmic, i per tant com a ciutat prioritària per realitzar inversió en infraestructures

Barcelona ha de tenir una estratègia sostinguda per esdevenir la capital econòmica del sud d’Europa, i a la vegada ser un model de desenvolupament per a altres ciutats. Té les potencialitats per no només ser el motor de l’economia catalana, qüestió evident pel seu pes relatiu, sinó de l’economia Espanyola. Una estratègia que contempli projectes innovadors per a reactivar l'economia, ja que només amb reindustrialització i un important creixement dels sectors de valor afegit especialment els relacionats amb economia del coneixement, assolirem un major creixement més estable i que generi ocupació.

Notícies relacionades

Alcalde Trias; les infraestructures imprescindibles per a Barcelona no estan als pressupostos de l'Estat 2015. Canviar aquesta situació no passa només perquè els grups parlamentaris al congrés a Madrid presentem esmenes en aquest sentit. Vostè, com alcalde, hauria de liderar un projecte econòmic per a Barcelona, encapçalar el diàleg i l’exigència d’inversió a Barcelona davant del govern de l’Estat, encapçalar de forma tranversal a agents socials i representants de Barcelona de diverses opcions polítiques que compartim un model de desenvolupament econòmic de Barcelona. No amb un discurs només basat en la justícia pel pes proporcional que suposa Barcelona, sinó per l’interès comú d'una Barcelona motor del creixement econòmic del conjunt d'Espanya.

La Barcelona com a referent cosmopolita, com model de desenvolupament econòmic i de polítiques públiques, necessita lideratge per a ser reconeguda i admirada. Sense lideratge i reconeixement no només no guanyem, si no que perdem oportunitats. Perdem oportunitats quan els pressupostos de l’Estat no aposten per invertir a Barcelona , perdem oportunitats cada dia que passa amb un govern de la ciutat i un alcalde que no opten per un fort lideratge públic, cada dia que Barcelona no està liderada. Barcelona no liderarà, si no està liderada.