editorial
Barcelona, oberta de nit
L¿opinió del diari s¿expressa solo en els editorials. Els articles exposen postures personals.
L'experiència comercial portada a terme dijous a la nit a Barcelona amb l'epígraf Shopping Night mereix ser saludada com una iniciativa positiva. A imatge i semblança del que passa en altres grans ciutats del món, la capital catalana va obrir les botigues d'una zona particularment emblemàtica -el passeig de Gràcia, en aquest cas- fins a una hora inusual, no tant per augmentar de forma molt significativa les vendes com per promocionar-se. Bàsicament de cara al potencial públic estranger, un segment que cada vegada té més importància donat l'augment continuat del turisme de compres i l'important moviment econòmic que genera. Però també de cara als consumidors locals, que són la base del dia a dia del comerç.
Per a la població autòctona, aquesta nit de botigues obertes ha significat poder experimentar amb més extensió del que és habitual els avantatges de l'ampliació dels horaris comercials. Els nous temps, en què els hàbits i les rutines de les persones i les famílies són considerablement diferents dels de 10 o 15 anys enrere, demanen una adequació de l'oferta a les necessitats de la demanda, tant més convenient en època de crisi, en la qual un impuls del comerç seria important per al remuntador de l'economia. És obvi que un augment de la liberalització d'horaris podria ser inassumible i perjudicial per a part del petit comerç barceloní, però el sector ha d'estudiar fórmules imaginatives que permetin conciliar interessos. Els temps de l'horari rígid molt difícilment tornaran.
