EDITORIAL

EDITORIAL: 'La mitja veritat de Renfe'

L'opinió del diari s’expressa només als editorials. Els articles exposen posicions personals.

1
Es llegeix en minuts

Una de freda i una (o més) de calenta. Només 36 hores després de presentar en societat les primeres unitats dels flamants trens S-449 que cobriran el trajecte Barcelona-Girona-Figueres, Renfe va augmentar sense avís previ un 19% el preu del bitllet individual d’aquesta ruta adduint la millora del servei. Ben poc ha durat l’alegria dels soferts usuaris de la línia, una de les més castigades d’Espanya en el segment de mitja distància: endarreriments, amuntegament, llargues detencions en túnels i altres incomoditats són des de fa anys sinònims de la companyia ferroviària per als que utilitzen aquesta ruta. La conclusió és amarga: ara tindran, almenys pel que fa al confort, un servei d’acord amb els temps actuals, però hauran de pagar més.

Notícies relacionades

Renfe al·lega en descàrrec seu que no ha fet res més que aplicar la seva política habitual en aquests casos, i que l’increment no afectarà fins al gener els diversos tipus d’abonament, que suposen el 70% dels clients. Si són certes les dues coses, no ho és menys que la companyia ha deixat passar una ocasió per congraciar-se amb els usuaris catalans: per exemple, posposant de manera general l’augment com a compensació per les penalitats a què es veuen sotmesos.

De tota manera, el pitjor ha estat la política de mitges veritats: dilluns, a les preguntes d’una representant dels usuaris, Javier Pérez Sanz, alt executiu de Renfe, va dir que ara per ara els abonaments no augmentarien de preu. No es va atrevir a dir que els altres tipus de bitllet, sí. Veient l’augment aplicat dos dies després, és clar que, si bé no va mentir, va amagar part de la veritat. Una frivolitat que no ajuda gens a la deteriorada imatge de la companyia als ulls dels catalans.