el pianista del majestic // ARTURO San Agustín
Despullats
Està anunciat per avui elDia sense Banyadors,és a dir, que la Federació Nacional de Naturisme s'ha proposat convertir avui totes les platges espanyoles en unstriptease. El normal a moltes latituds, però, avui, amb alguns banyadors menys.
Últimament ens apuntem tant a anar despullats, que cada vegada té menys valor reivindicatiu fer-ho en públic. L'únic que en treu profit és el fotògrafSpencer Tunick,que fa ja uns quants anys que ho sap rendibilitzar. La gent se li despulla en manada sense cobrar, sense demanar en canvi ni un miserable cafè, i ell, que sí que cobra, es limita a posar cara de transcendència. "Crec que el que van fer aquests cossos despullats va ser portar una mica d'esperança per al futur". Aquest va ser el comentari que va fer en una sessió que va organitzar a certa estació abandonada de Buffalo, als Estats Units.
Aquí es despullen els jugadors de futbol perquè no els paguen. Es despullen les regidores del PP per demostrar que no són estretes. Es despullen els bombers perquè no els paguen el que és just. Es despullen els antitaurins. Es despullen les guiris borratxes a les discoteques. Es despullen els que condemnen l'ús de pells en la nostra vestimenta. Es despullen els que protesten per l'ús d'animals als laboratoris. Etcètera. Fins i tot s'han despullat les àvies en un poble d'Andalusia. O sigui que, quan arriba la Federació Nacional de Naturisme i suggereix despullar-se a l'engròs, la cosa no sorprèn i potser ja no té el valor reivindicatiu que encara té, per exemple, a Mèxic, on un grup d'indígenes amb barret acaben de manifestar-se ensenyant latitola.
Notícies relacionadesUna parella amiga, que es té per naturista, m'apunta que el verdader naturisme potser és massa seriós perquè alguns ho puguin convertir avui en un precipitat carnaval, que, no ho dubtin, serà molt celebrat i seguit pels turistes, per alguns immigrants acabats d'arribar i pels nous fotògrafs furtius, que cada dia són més i estan més a l'aguait. L'anomenadaxarxa,a vegades, paga bé.
Potser sí que el verdader naturisme és una altra cosa.