Cartes dels lectors (I)
EL PERIÓDICO publica opinions, rèpliques i suggeriments d'interès general, respectuosos amb les persones i institucions. No es consideraran les cartes de més de 15 línies, que podran ser extractades. Tot i així, resulta impossible publicar-les totes. Tampoc es mantindrà correspondència o contacte telefònic sobre aquestes. Hi ha de constar: nom i cognoms, DNI, domicili i telèfon.
Llegeixin bé el contracte d'un club de vacances
F. G. G.
Santa Maria de Palautordera
Al'agost em van convidar a una reunió en un aparthotel amb la promesa prèvia d'un atractiu regal. En aquella trobada, i després de gairebé quatre hores de xerrada, van aconseguir convèncer-me que firmés un contracte per pertànyer a un club de vacances pagant 21.000 euros en set anys (el primer any, gratis), sense permetre'm que el llegís perquè, això sí, molt distesament, em van dir que no era vinculant fins que no firmés davant de notari. Van afegir que havia d'estar contenta, ja que em regalaven una setmana de vacances pagades i una targeta d'uns grans magatzems amb 600 euros de crèdit. Quan vaig llegir el contracte, vaig veure una clàusula que deia que, si desistia de firmar, havia d'abonar el 15% del valor. Ho vaig anar a dir al comercial i, ratllant la clàusula amb un bolígraf, va assegurar que aquella clàusula vinculava una altra classe de clients. Al cap de nou dies, em va trucar a casa per anar al notari, i com que no me'n fiava, li vaig dir que no aniria al notari i vaig enviar una carta de desistiment. El comercial em va explicar que ho havia de consultar amb els seus serveis jurídics, que em van trucar al cap d'una setmana comminant-me a anar a firmar al notari; em van dir que, en cas contrari, aplicarien la susdita clàusula. No vull ni pensar què hauria hagut de firmar davant del notari si després de posar la meva firma en un paper suposadament no vinculant em van pressionar i em van amenaçar. Vaig recelar de les clàusules d'un document pactat entre una financera i un notari que només les entenen ells i amb les condicions que posen ells. Si hagués dit que sí a tot, m'haurien estafat sense que m'hagués adonat de res.
QUEIXES SOBRE LA TELEFONIA
Els 96 dies de Jazztel
Gerard Fernández / Judit Ruano
Barcelona
El dia 22 de març, el departament d'altes de Jazztel va rebre el nostre contracte firmat, i van haver de passar 96 dies perquè l'empresa comen- cés a tramitar el canvi de línia que inicialment teníem subscrit amb Telefónica. Vam haver d'esperar-nos 23 dies més per rebre el router. La nostra sorpresa va arribar quan a la primera factura hi havia un import afegit de 58 euros en concepte de "línia Jazztel". Segons el departament d'atenció al client, es refereix a la instal.lació d'un aparell que no ha- víem sol.licitat mai ni va arribar a instal.lar-se. Encara estem esperant que la secció de facturació solucioni aquesta incidència. A tot això s'hi ha de sumar la molèstia que ens suposen les contínues desconnexions del router. Només fa dos mesos que estem amb aquesta companyia i hem hagut de trucar més vegades al 1556 que a qualsevol altre número. ¿No seria hora que tots els perjudicats per aquesta empresa ens poséssim d'acord i presentéssim una denúncia col.lectiva per tenir més força?
2 mesos sense ADSL
Xavier Sierra Troya
Barcelona
Sóc client d'ADSL de ya.com, i el 5 de juliol passat va deixar de funcionar el servei, de manera que vaig trucar al servei d'atenció al client per comunicar l'anomalia. Em van contestar que s'estava produint una "migració" per tal de millorar el servei, i que en unes hores se solucionaria. Dos mesos després, continuo igual. Però el pitjor no és això, sinó les respostes del servei tècnic: falses promeses, incoherències i hilarants respostes, com que "vostè ha iniciat el procés de baixa i s'ha anul.lat la incidència", quan només vaig trucar per informar-me de què és el que havia de fer per poder donar-me de baixa. No obstant, demostren una gran professionalitat cada dia 17, ja que em cobren un servei que no m'estan oferint.
Van cobrar de més
Ismael Torres Torruella
Lleida
Vaig demanar a Jazztel l'alta del servei d'ADSL més trucades al desembre, després de confirmar-me que l'oferta que promocionaven llavors (32,95 euros al mes) estava disponible per al meu número de telèfon. Vaig contractar el servei, que no em van donar d'alta fins al març. A principis de maig em va arribar la primera factura, i l'import era de 35,95 euros més les trucades realitzades. En la següent factura, del juny, va arribar l'abonament, però la quantitat per serveis continuava sent errònia. I així va continuar sent tot i les meves contínues reclamacions, de manera que vaig sol.licitar la baixa. Em van jurar que el problema s'arreglaria. Vaig ser ingenu i vaig donar l'assumpte per solucionat. La meva ingenuïtat es va dissipar quan fa dos dies vaig rebre la factura del setembre: no hi consta cap abonament i, efectivament, la facturació continua sent errònia. Suposo que l'ànsia per vendre i ampliar la quota de mercat provoca que es portin a terme estafes d'aquesta mena.
UN ERROR BANCARI
175 euros, no 17.500
Juan Jordi Roca Rosell
Constantí
Des de fa un any jo pagava certa quantitat de diners a la meva exdona per la pensió del meu fill. Fa poc, vaig anar al banc per apujar-li la quantitat, com cada any: 175 euros més. Doncs resulta que en lloc dels 175 m'hi van posar 17.500 euros; el 7 de setembre em vaig presentar a actualitzar la llibreta del banc i a lluitar perquè em tornessin la diferència. Em van dir que ho estaven fent i que m'esperés 24 hores. Hi vaig tornar l'endemà, i vaig recuperar 15.500 euros; els 2.000 restants se'ls va quedar la meva exdona. Em pregunto qui em pagarà les despeses de l'advocat quan ja he perdut 2.000 euros; sé que m'hi havia d'haver fixat quan vaig fer el canvi, però va ser la caixa la que es va equivocar.
LA INTERPRETACIÓ DE LA HISTÒRIA
Casanova, espanyol
Victoria B. Martín
Barcelona
L'11 de setembre assistim a Catalunya cada any a la manipulació del que realment va passar el 1714. És sorprenent que els independentistes presentin Rafael Casanova com un heroi. En realitat, Casanova se sentia espanyol. Tant ell com el seu general més conegut, Villarroel, en els seus discursos afirmaven que lluitaven "per la nació espanyola". El mateix 11 de setembre, Casanova va fer una crida als barcelonins a lluitar pel Rei i "la llibertat de tot Espanya". Fins i tot se sap que quan el van ferir en una cama en la batalla va cridar
"¡Visca Espanya!". Tot això està documentat. ¿Què fan els independentistes portant-li flors cada any?
MASSA SOROLL
Les motos de Canet
David Estrada Herrero
Notícies relacionadesCanet de Mar
Recordo una antiga vinyeta de L'Esquella de la Torratxa on apareix un rodanxó capellà cruspint-se goludament un respectable bistec en temps de Quaresma. Davant de l'estranyesa de la majordoma, el capellà és contundent i clar: "Pels poders que m'han estat conferits, tinc autoritat per canviar la carn en peix; el que tinc al plat no és carn, és besuc". La versió laica d'aquesta butlla la practica generosament l'Ajuntament de Canet de Mar a l'autoritzar sorolloses contaminacions acústiques al centre i al passeig Marítim. Davant les repetides queixes, la resposta de la Guàrdia Urbana és sempre la mateixa: "La festa de la qual vostè es queixa té autorització municipal". És a dir: els sorolls autoritzats deixen de ser sorolls i són impunes.