Inicia sessió

Inicia sessió amb el teu compte dEl Periódico

He oblidat la contrasenya Política de privacitat

Si encara no ets usuari, Registrat

BOTIGUES

Piel de Mariposa i Save the mama: De compres solidàries

Et descobrim dues iniciatives amb caràcter perquè desgastis la Visa amb consciència

Natàlia Queralt

Piel de Mariposa i Save the mama: De compres solidàries

Comprar a ‘charity shops’, –botigues solidàries–, és una tradició molt arrelada en països com el Regne Unit, però encara continua sent una raresa al nostre país. Si ets dels que encara creu que a les botigues solidàries només hi ha roba foradada de segona mà, t’aconsellem que llegeixis amb atenció. I, després, facis una visita a aquests dos meravellosos establiments que et proposem.

Botiga Solidària Piel de Mariposa

Passejant pel carrer Torrent de l’Olla, a prop de l’encreuament amb Travessera, no seria estrany que et cridés l’atenció un establiment al número 100 atapeït de roba, complements, llibres, joguines i objectes de decoració. A primera vista, sembla una botiga ‘vintage’ on trobar gangues a meitat de preu. No obstant, si hi acabes entrant, t’adonaràs que aquest espai té alguna cosa especial.

“La majoria de la gent no sap que es tracta d’una botiga solidària”, explica Isabel Gascó, responsable de l’establiment a Barcelona. “Aleshores, s’acosten al taulell i els expliquem què és la Piel de Mariposa i com funciona aquest projecte”. Aquesta iniciativa està impulsada per l’Associació DEBRA-Piel de Mariposa, que té com a objectius donar a conèixer l’epidermòlisi ampul·lar, coneguda popularment com a pell de papallona, –una malaltia genètica poc freqüent que fa que les persones que la pateixen tinguin la pell tan sensible com les ales d’una papallona–, i recaptar fons per a la seva investigació.

“Moltes de les persones que han entrat per preguntar es converteixen en clients habituals i ens fan donacions”, afirma Gascó, que assegura que en només sis mesos, la botiga ja compta amb una vintena de voluntaris que fan funcions de recolzament. O, més ben dit, voluntàries, ja que les dones són, amb diferència, les que més compren i més donen, segons explica.

Save The Mama

Si busques a Instagram les paraules “save the mama” (espòiler), t’apareixerà un compte amb més d’11.000 seguidors que recapta fons per a la investigació del càncer de mama mitjançant la venda de samarretes, dessuadores, bosses de tela i altres articles amb un disseny comú: el dibuix minimalista d’un pit i una cicatriu.

Disseny de Save The Mama.

Darrere d’aquest compte hi ha Ariadna Sempere Jessica Orea, les impulsores d’aquesta associació familiar contra el càncer de mama, creada l’octubre del 2016, que té per objectiu visibilitzar, informar i recaptar fons per a la seva investigació. La mare de l’Ariadna i tia de la Jessica va patir aquesta malaltia durant cinc anys. “Crec que en l’actualitat hi ha una visió una mica edulcorada del càncer de mama”, afirma Jessica Orea. “Probablement es deu a les campanyes de màrqueting que fan grans marques, però no hem d’oblidar que un 20% de les dones que tenen aquesta malaltia no la superen”.

Com sol passar, el seu perfil a la xarxa és només la punta de l’iceberg d’una iniciativa solidària que compta amb el seu propi espai al número 115 del carrer València, on organitzen activitats com ara classes de nutrició, escriptura creativa o sessions de ioga dirigides a pacients i al seu entorn pròxim. “És un espai que es troba al costat de l’Hospital Clínic, on les pacients comparteixen experiències i creen vincles de solidaritat amb altres dones”. A més, també disposen d’un petit racó que funciona com a botiga solidària i on es poden adquirir els seus productes solidaris.

Temes: Botigues