On Catalunya

DE BOTIGUES

Brava Fabrics: les camises estampades envaeixen Sant Antoni

La 'concept store' ven roba d'estètica molona creada amb materials sostenibles

brava-fabrics

brava-fabrics / DANNY CAMINAL

3
Es llegeix en minuts
Laia Zieger

Les coses fetes amb cor i convicció tiren endavant. Aquest lema podria adaptar-se a la filosofia de Brava Fabrics, firma nascuda el 2015 a Barcelona, quan Iván Monells i Ramón Barbero, que es van conèixer estudiant un màster, van unir els seus perfils diametralment oposats i van apostar per una cosa que tots dos veien clara: crear productes diferents, però sobretot amb fonament i responent a processos i materials sostenibles

Així van arribar al mercat les seves primeres camises per a home amb estampats que molen (parlem de síndries, alvocats, flors, bicis, gambes, cafè, animalets). Una petita revolució, aleshores, per al món clàssic i encotillat de les camises. Aviat es van convertir, entre els col·lectius més moderns, en un 'must have', com es denominen en el gremi de la moda tots aquells objectes de desig.

Brava Fabrics

Carrer del Parlament, 25 Telèfon: 93.127.71.97 Horari: de dilluns a dissabte, de 10.30 a 14.30 i de 15.30 a 20.30 hores. Diumenges, tancat.

Les primeres col·leccions només estaven disponibles ‘online’ i en punts de venda efímers (com 'markets'), però, des d’aleshores, ha plogut molt (en realitat ,no tant) i Brava Fabrics ha estrenat aquest any botiga física al triangle d’or ‘cool’: Sant Antoni. "Ser en aquest barri tenia sentit, perquè la nostra marca s’associa a l’essència popular i amb personalitat, i també a un tipus determinat de públic que el freqüenta. No encaixaríem en llocs dedicats a la moda de luxe, per exemple”, aclareix l’Iván.

En aquesta espècie de 'concept store', d’interiorisme càlid i natural, hi ha un 90% de peces de Brava Fabrics i la resta són accessoris i productes complementariscom ara motxilles, cinturons, necessers, termos i papereria d’altres marques amb què comparteixen filosofia i valors. També estètica. “El nostre objectiu és que, a l’entrar, els clients trobin un estil complet, i no només una peça”, explica el Ramón.

CULTURA I ESTIL DE VIDA

Així, el temps ha passat des dels seus inicis i, a poc a poc, les col·leccions han anat incorporant noves peces i línies, sempre respectant els seus pilars: una confecció local que segueix escrupolosos estàndards de qualitat i sostenibilitat al llarg de tot el procés de producció, i un clar enfocament al disseny. “Crear roba és molt complicat. Cal trobar el cotó perfecte, el gramatge perfecte, el dibuix perfecte, el patró perfecte. A més, no seguim les tendències, ens allunyem de la moda per acostar-nos a la cultura i a un estil de vida. No volem vendre només un producte, sinó enfocar-nos en el que representa. Per a això busquem icones culturals de l’art, del lleure, de la naturalesa... que connectin amb el nostre públic. L’estampat de més èxit al llarg de la nostra història ha sigut, sens. dubte, el de bicicletes, que ha aparegut en diverses col·leccions”, expliquen.

Algunes de les peces que es venen a Brava Fabrics. / DANNY CAMINAL

En l’actualitat tenen peces per a homes i dones, des de camises de màniga llarga o curta, fins a suèters, corbates de llacet, samarretes, bermudes i banyadors. Si bé segueixen vent en popa totes aquelles peces amb els seus característics estampats, la gran novetat és la integració també de brodats i, sobretot, de robes llises, uniformes. Sí, ¡a Brava Fabrics ara també tenen camises blanques! “Les hem desenvolupat per respondre a la demanda dels nostres clients. No només són fidels per l’originalitat que ens ha diferenciat, sinó també pels valors que representem i la qualitat dels nostres productes. És un gran assoliment", sentència el Ramón, que amb el seu soci llueixen els modelets de la seva firma  a tall d’ambaixadors.

Notícies relacionades

Prometen més novetats en el futur. De moment, la nova col·lecció ret homenatge a la cultura culinària japonesa, amb el ramen com a gran capdavanter i protagonista en la tela (per dissenyar-la han treballat en col·laboració amb il·lustradors).

Queda per resoldre un últim dubte. ¿D’on ve el nom de la casa? “A l’etiqueta hi ha una explicació. La idea era transmetre que  s’ha de ser valent per emprendre i per apostar per productes amb valors com els nostres”. Són braus, sens dubte. Bravo per ells.

Temes:

Botigues