Inicia sessió

Inicia sessió amb el teu compte d'El Periódico

He oblidat la contrasenya Política de privacitat

Si encara no ets usuari, Registrat

HOTEL

Arriba el club més desitjat del món

Després d'uns quants anys d'espera, a l'octubre obrirà el Soho House, l'últim crit de l'hoteleria urbana i amb club per a socis

Patricia Castán

Una habitació de l’hotel Solo House.

Una habitació de l’hotel Solo House.

A molta gent de trenta, quaranta i cinquanta encara se'ls dispara l'adrenalina recordant aquelles nits de preparatius gairebé quirúrgics de dissabte a la nit per trobar el look ideal que obrís les portes dels llocs de moda. A la Barcelona dels locals de disseny o canalles, tenir carnet de soci o VIP, estar molt bo o anar diví eren condició sine qua non per traspassar les portes nocturnes més resistents. Però va arribar la vulgarització de l'oci; i després la crisi. I es van reduir els diners, relacionar-se així i aquella adrenalina. Fins ara.

El concepte «ser membre» recobra la seva cotització amb la irrupció del Soho House, de l'arribada del qual es parla des de fa tres anys. Per fi s'obrirà al món la setmana del 10 d'octubre. Però atenció: no serà per a tothom.

La idea d'un club de socis és tan excitant per als addictes a les tendències, l'exclusivitat i les coses noves, com repel·lent per a la humanitat cor­rent. L'assumpte ja generava debat abans que la rehabilitació d'un edifici centenari a la plaça del Duc de Medinaceli (la que sortia tan fotogènica a Todo sobre mi madre, d'Almodóvar, com a presagi de modernitat) comencés a agafar forma. Però que ningú afili les ungles: per ser soci d'aquest club no cal ser ric, poderós ni guapo. El que puntua és ser creatiu, estar a l'última en cultura, art, escena, disseny... Pot ser professionalment o fins i tot vocacionalment. Un advocat que després de la jornada s'arrenqui la corbata i s'aferri a la guitarra en hores lliures hi serà benvingut.

FEBRE A NOVA YORK

Tot i el seu aire elitista, l'hotel encara no ha decidit si es plantarà amb quatre estrelles perquè el que prima no és el luxe sinó el concepte. Soho House es va fundar a Londres el 1995 com a club privat per a membres de la indústria del cine, els mitjans i l'art. L'èxit va ser fulminant i ja té 18 seus pel món. A Nova York, per exemple, hi havia llista d'espera de cinc anys per formar part del clan, i es va obrir un altre hotel.

Richard van Batenburg, el seu director general a la capital catalana, explica que Soho House exercirà de «llar» per a ments creatives i afins. «A nivell mundial els socis estan ansiosos per venir a Barcelona perquè és una ciutat molt atractiva internacionalment», emfatitza. Per dormir a les seves 57 habitacions de sis categories i que fusionen mobiliari realitzat per la casa mare i peces vintage de cada ciutat, es pot ser soci o no, encara que en aquest últim cas només per reserva directa i amb perfils «creatius» que s'adaptin a l'estil de la casa.

Els barcelonins, a qui volen seduir, subratlla, podran disfrutar com a clients del restaurant Cecconi's (italià) i un spa amb piscina. La resta d'ins-

tal·lacions són per a membres i hostes. ¿I com ser-ne? Fa mesos es va elegir un comitè de 52 persones (15 menors de 27 anys) perquè seleccionessin cada un 25 socis que encaixessin en el puzle. Després d'aquesta xarxa fundacional, s'obre la veda a les candidatures (per internet), que ja plouen. Ser membre local costa 1.500 euros, i internacional, 1.800 (per accedir al club en qualsevol país). Els joves paguen la meitat i tothom pot portar d'un a tres amics als potents 30 o 40 esdeveniments culturals al mes (de projeccions a la seva sala de cine a tastos o xerrades) i al fantàstic gimnàs, els bars, el restaurant privat i la terrassa lounge. Sense límits d'edat ni de mirall. 

Temes: Hotels Escapades