On Catalunya
EXPOSICIÓ
Redescobreix el videojoc
Tant si ets 'gamer' com si no, aquesta exposició t'interessa. El CCCB proposa una relectura d'aquest mitjà d'entreteniment, el seu valor cultural i la seva influència en la nostra societat en 'Gameplay'. Passin i juguin
zentauroepp51782717 arte200123180326 /
PODEM PASSAR DIVERSES hores a la setmana, o fins i tot al dia, amb ells. Els videojocs formen part de les nostres vides, tot i que creguem que no. Tot i que no siguem gamers. Allà hi són, amb nosaltres des de fa 40 anys i, tot i així, no els coneixem del tot. «Potser perquè són tan quotidians no hem fet un pas enrere per agafar distància i reflexionar», afirma Óliver Pérez Latorre, comissari juntament amb Jerôme Nguyen de l’exposició Gameplay. Cultura del videojoc, al CCCB fins al 3 de maig.
La mostra proposa que vegem aquest producte d’entreteniment amb altres ulls. «El videojoc ha arrossegat una falta de legitimitat cultural i artística, valia la pena fer una exposició que ho posés en valor», afegeix Pérez.
Gameplay. Cultura del videojoc
CCCB (Montalegre, 5)Horari: de dimarts a diumenge i dies festius, d’11.00 a 20.00 hores. Dilluns no festius, tancat. Fins al 3 de maig Preu: 6 € (gratis els diumenges de 15.00 a 20.00 hores)
Si el visitant és dels que van anar a EGB, el començament de la mostra és tot un viatge al passat. Les primeres consoles Atari, les maquinetes Game & Watch (aquestes portàtils en què només es podia jugar un joc), la rivalitat Nintendo-Sega... «És un exercici de nostàlgia, però també de crítica», matisa Pérez, perquè es replanteja el videojoc des d’unes reflexions que no sempre s’aborden des del punt de vista del fan. Però també es pot reflexionar jugant, i com que no es tracta de girar l’esquena a l’aficionat que portem dins, la mostra està esquitxada de tota mena de pantalles per jugar.
Gameplay analitza el videojoc des de múltiples perspectives: les narratives no lineals que fan la sensació al jugador que ell decideix, els mons imaginaris, l’experimentació artística d’alguns (amb especial menció als indie games), la manera com influeixen en el món real (reforçant o combatent els estereotips de gènere, per exemple) o el que l’exposició anomena ludòpolis o vides gamificadas. En altres paraules, com el videojoc ha traspassat els seus límits originals: els mòbils han atret un públic nou, els e-sports han convertit en un negoci veure com altres juguen en línia, i fins i tot s’utilitzen tècniques de videojocs en entorns laborals i científics. Ara juguem tots.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Joan Roig, d’Alcanar, primer alcalde que dimiteix pel canvi climàtic
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Crisi ramadera Catalunya dona per finalitzada la crisi ramadera de la dermatosi nodular, que va obligar a sacrificar unes 3.000 vaques
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Quan la corda es trenca
- Cine ‘Romería’, ‘Sirat’ i ‘Sorda’, favorites dels premis Gaudí
- Crisi ramadera Els casos de pesta porcina s’eleven a 26 senglars després de la confirmació de 10 nous positius
- Previsió meteorològica Tot el litoral i prelitoral català, en avís groc davant les intenses pluges previstes per a aquest dimarts
