Il·lustració
Guia per sobreviure a les relacions humanes
Flavita Banana és vinyetista 'influencer'. Cronista de l'"absurditat de les relacions humanes", diu ella. Les seves dones de traç gruixut són el nou antídot contra clixés
"Senyora o senyoreta?", pregunta un senyor darrere un taulell. A l'altra banda, respon una dona amb una maleta al costat. "¿I a vostès els homes no els afecta l'estat civil per comprar passatges?".
Flavita Banana diu que fa "humor trist". I té raó: quan arribes al tercer "ha", alguna cosa se't remou per dins. "L'humor -sol dir ella- està precisament a dir la veritat". Això fa en cada pàgina de 'Las cosas del querer': un llibre antídot contra clixés.
En el món real es diu Flavia Álvarez. És vinyetista 'influencer': té 192.000 seguidors a Instagram; gairebé mig milió de m'agrada a Facebook. Cronista de «l'absurditat de les relacions humanes», resumeix la seva minibio web. Als articles sempre li afegeixen diversos sinònims de "mordaç".
DONES NORMALS I GENS CORRENTS
Les dones de les seves vinyetes són normals i gens corrents. D'aquelles a qui al fer ioga els surt una teta. Que es pregunten per què els anuncis de compreses mostren líquid blau. Que no volen portar les regnes de la seva vida, sinó el manillar. Si els preguntes si volen alguna cosa del súper, et respondran: "Dominar el món".
Són dones amb traç gruixut. Amb sarcasme gruixut. No saben el que volen, però sí el que no volen. I, sobretot -acostuma a resumir la seva autora- són dones que s'estimen a si mateixes. "Que et pengin les tetes -ha dit Flavia- no et fa imperfecta".

Autora: Flavita Banana
Col·lecció: Lumen
112 pàgines
14,90 €
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"