On Catalunya
JORNADA AMB CONSCIÈNCIA
Cómo Como Festival: aquí es menja sa
Tallers, xerrades i un mercat ambulant d'alimentació saludable omplen el campus de la Ciutadella de la Pompeu Fabra aquest dissabte, dia 30
como-como-festival
D’un temps ençà, la conscienciació sobre com ens alimentem ha crescut de manera exponencial, i bona prova d’això és la celebració de trobades com elCómo Como Festival, que aquest dissabte, 30 de novembre, omplirà el campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra (Ramon Trias Fargas, 25-27, al costat d’una de les entrades del zoo) amb més d’una quarantena d’activitats gratuïtes i familiars que et faran reflexionar i t’obriran nous horitzons, i no només en l’àmbit gastronòmic, sinó també del benestar personal. Però és el menjar l’oferta que més pes té. Per alguna cosa el seu lema és «El festival del menjar sa de veritat».
Màgia contra el malbaratament
Per això, els organitzadors reuniran grans referents del sector de l’alimentació ecològica i saludable com dietistes, nutricionistes i divulgadors científics, que oferiran xerrades de pagament (14,95 €). També han preparat un mercat ambulant de productes variats i oferiran activitats com el taller de ‘mindful eating’ (alimentació conscient), que es durà a terme a les 16.00 hores (4,50 €). També els nens tenen un lloc aquí, ja que disfrutaran amb l’espectacle de màgia i humor ‘La nevera de profit’, que educa contra el malbaratament alimentari (12.00 hores), i amb els contacontes relacionats amb l’alimentació saludable (15.00 i 17.30 hores), entre altres propostes.
Un ‘market’ amb mig centenar d’expositors
Entre el mig centenar d’expositors del market, destaquen les cistelles setmanals basades en la dieta mediterrània de Casa Mimbre; la nova gamma de Runakay, una firma de begudes ecoveganes elaborades amb superaliments a base d’ametlles, quinoa i fruites que només s’endolceixen amb dàtils; i les galetes integrals de Carolina Honesto, sense oli de palma ni sucres refinats.
Notícies relacionadesEl festival, que preveu atreure unes 3.000 persones, obrirà de 10.00 a 22.00 hores. El programa d’activitats es pot consultar a la web comocomofestival.com.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- Apunts polítics de la setmana ¿Què guanya i què perd Puigdemont amb la seva ruptura amb Sánchez?
- La rutina d’exercicis de la Rosalía amb la qual s’atreveix fins i tot amb l’òpera: “Tots els espectacles exigeixen que estigui en plena forma”
- Un empresari espanyol resident a la Xina revela com veuen l’okupació a Àsia: «No els entra al cap, pensen que m’ho invento»
- Comunitat Valenciana Dirigents del PP valencià demanen una sortida a la crisi amb Mompó de nou líder
