Una comèdia negra per a Mads Mikkelsen
El director Anders Thomas Jensen i els actors Mads Mikkelsen i Nikolaj Lie Kaas havien treballat junts en dues anteriors pel·lícules, De pollos y hombres, que desconec, i Jinetes de la justicia, estranya barreja de thriller i comèdia negra. Al segon d’aquests gèneres s’acull la nova col·laboració del trio, El último vikingo, que és també un drama i un viatge de coneixement, el que realitzen dos germans quan un surt de la presó i l’altre, amb un trastorn mental, l’acompanya a buscar els diners que va amagar i que assegura que no recorda on.
El pròleg amb animació és interessant pel que explica sobre uns primitius vikings i de quina manera aquest relat es projecta després en les relacions entre els personatges de la pel·lícula. Parla d’un jove viking que va perdre un braç i es va tancar en si mateix, sentint-se diferent, fins que el seu pare, líder de la tribu, va decidir que tots els membres masculins de la mateixa, inclòs fins i tot ell, es tallaran un braç perquè tots siguin iguals.
La pel·lícula versa sobre la diferència, els inadaptats i marginats, els llaços familiars i els deutes contrets. Però té igualment un alè distès, amb referències als Beatles i alguna seqüència grotesca en la qual Mikkelsen demostra la seva varietat de registres.
Notícies relacionades‘El último vikingo’
Anders Thomas Jensen (Estrena: 6/3/2026)
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
