Espai Icònic

El Molino ha d’afrontar obres per deficiències acústiques

La sala del Paral·lel, propietat de l’Ajuntament des de fa quatre anys, interromp la programació. Barnasants no la podrà fer servir.

S’està estudiant la millor solució per reparar el problema, segons fonts municipals

El Molino ha d’afrontar obres per deficiències acústiques
2
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

El Molino ha hagut d’interrompre la programació després que s’observessin deficiències en la insonorització de la sala que impedien la continuïtat de l’activitat estable de concerts amb oferta gastronòmica. El local del Paral·lel, propietat de l’Ajuntament de Barcelona des de fa quatre anys, no preveu ara mateix cap mena d’activitat a curt termini i haurà de fer front a obres de condicionament per tornar a programar música en directe.

La suspensió de la programació es deu al fet que "s’han detectat deficiències en la insonorització del local", assenyalen a aquest diari fonts municipals, que apunten que en aquests moments "s’analitza quina és la millor solució per reparar-les". Afegeixen que El Molino ha hagut "de redefinir la programació per evitar les molèsties als veïns".

Els últims concerts que ha acollit aquesta icònica sala van ser els que van oferir, aquest mes de desembre, el grup Astrio (dia 4) i la saxofonista Irene Reig (dia 9). La indisposició per acollir concerts per un període de temps indeterminat és la causa per la qual el festival Barnasants no ha pogut incloure El Molino en la seva programació del 2026, anunciada dimecres. El propòsit és reprendre l’activitat una vegada s’hagin reparat les deficiències.

Música i gastronomia

La gestió d’El Molino va a càrrec de Barcelona Events Musicals, la promotora responsable del festival Cruïlla, organitzadora ara també de Porta Ferrada (a Sant Feliu de Guíxols), que el 2024 va sortir vencedora del concurs públic per als pròxims quatre anys. La sala va estrenar la nova etapa el 27 d’octubre del 2024 i va establir una oferta de música en viu en tres sessions diàries (a les 20.00, a les 21.30 i a mitjanit), amb menjar i copes, un format inspirat en referents internacionals com ara els novaiorquesos Cotton Club i Blue Note.

L’entrada de Barcelona Events Musicals ha representat la recuperació d’El Molino com a escenari estable per a la música després de diverses dècades d’incidències i aturades.

Notícies relacionades

El local, inaugurat el 1898 i desenvolupat llargament com a cafè concert, va tancar la porta el 1997 per reobrir-la el 2010 després d’una reforma integral de la qual va quedar poc més que la façana. Després d’una etapa de gestió privada (a càrrec d’una empresa, Ociopuro, que va acabar presentant concurs de creditors) i un llarg període d’inactivitat, l’Ajuntament va comprar el local el 2021 per 6,2 milions d’euros, segons van apuntar llavors fonts consistorials, per evitar que caigués en mans d’un fons voltor.

El Molino va renéixer així l’any passat per mirar de normalitzar una proposta de música en viu d’aforament reduït, 250 persones, i oferir "alta cultura d’una manera pròxima", com va indicar el seu director, Víctor Partido, en l’acte inaugural. Flamenc i música d’arrel, així com jazz, cançó d’autor, música llatina i pop alternatiu han transitat pel seu escenari, que ha acollit nombrosos artistes de l’escena local i figures internacionals de prestigi com Calexico, Eliane Elias, Kenny Barron Trio, Fatoumata Diawara i Micah P. Hinson.