Una cabana al bosc

Una cabana al bosc
1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

Osgood –o Oz– Perkins ha hagut de treballar molt per desmarcar-se de la imatge que persegueix tot fill d’intèrpret o cineasta famós. El fill d’Anthony Perkins ha recollit el guant deixat pel seu pare com a Norman Bates a Psicosi i ha construït, en relatiu poc temps, una sòlida carrera al marge d’un cine de terror reconeixible i gens complaent. La revisió del conte de Hansel i Gretel, The monkey i sobretot Longlegs en són bones mostres.

Rebla el clau amb Keeper, una història reduïda a la seva mínima essència i dissenyada a partir del suggeriment o, en els seus primers passatges, el fora de camp que genera encara més incertesa.

El terror és en Perkins júnior un estat d’ànim, una forma de concebre el moviment de càmera i la disposició de personatges. És gènere, és clar, amb elements sobrenaturals i una base poc original: l’escapada d’una parella a una luxosa i aïllada cabana al bosc serà qualsevol cosa menys un cap de setmana feliç. Fins i tot intuïm la resolució dels conflictes. El més interessant és l’atmosfera que crea amb pocs elements, el tractament del so i algunes imatges ominoses abans que un desenllaç un pèl precipitat i no tan original.

Notícies relacionades

‘Keeper’

Osgood Perkins (19/12/2025)

Temes:

Cine