L’armari de Georgina
L’exmodel Georgina Escoda va fundar el 2017 la seva marca amb les peces d’un armari ideal. Acaba d’obrir la seva segona botiga, a Madrid.
A la botiga de Bad Habits, a la zona alta de Barcelona –Tenor Viñas, número 5–, les muntanyes de texans s’apilonaven a les prestatgeries de la part posterior del local. "El Black Friday ens va deixar el magatzem tremolant", fa broma Georgina Escoda (Badalona, 1972), fundadora i directora creativa de la marca. Tot està pensat per a una dona d’entre 30 i 55 anys, "que no li importa el que diran, una dona amb molta personalitat, amb molt caràcter, amb un punt canalla; rebel, emprenedora i amb un esperit molt lliure", assegura. Per a ella, és molt important emprovar-se cada pantaló, cada abric, cada dessuadora... "Si a mi no m’agrada una peça, soc incapaç de vendre-la", sentencia.
Bad Habits, una firma de "luxe assequible" que es defineix i distingeix pels seus "bàsics irresistibles", va néixer el 2017 com una multimarca de sabates. Avui és una ensenya pròpia amb dues botigues (Barcelona i Madrid), més de 150 punts de venda multimarca a Espanya i a tot Europa, un potent canal online i una legió de clientes fidels que es connecten cada dimecres (a les tres de la tarda) al directe d’Instagram per veure com Georgina i la seva mà dreta, Blanca Estévez, directora d’operacions, s’emproven les novetats i ensenyen com esprémer cada peça. "La gent vol saber com combinar el que ja tenen i treure-li tot el partit", expliquen les protagonistes de les sessions els vídeos de les quals sumen entre 40 i 60 mil reproduccions.
De la passarel·la a la rebotiga
A Georgina sempre li ha encantat la moda. Als 15 anys va complir el seu primer somni: ser model. La seva àvia li va pagar un curs i, d’allà, va saltar directa a les passarel·les de Gaudí i Piel España, on va desfilar per a diferents dissenyadors. "Tenia claríssim que volia estar en el món de la moda, però em vaig adonar que no m’agradava estar davant dels focus. No em sentia a gust desfilant. Sabia que havia de posar el cap en algun lloc, però no sabia per on començar", relata.
La porta d’entrada va ser la comunicació de moda. Va trucar a l’agència de Conchita Vilella i va demanar feina. Va estar-hi dos anys. "Era una moguda divertidíssima, però tampoc acabava de trobar el meu lloc. No era la part creativa que jo buscava", explica. Després va arribar el luxe: la joieria Carrera y Carrera, on va portar la direcció de botigues. Li encantava, però un dia va descobrir una petita boutique de Bimba y Lola al carrer de València i va veure clar que aquest concepte, el luxe assequible, era el que anava amb ella. "Vaig aconseguir el telèfon del propietari, Jesús Domínguez, me’n vaig anar a Vigo i vaig acabar obrint les cinc primeres franquícies de la marca a Catalunya", diu orgullosa. Catorze anys a la firma li van donar taules.
El projecte propi va arrencar el 2017, al mateix local on avui segueix, però com a botiga multimarca de sabates. Com que viatjava molt, trobava firmes que a Barcelona ningú tenia. Va ser un èxit, però aviat va passar una cosa que va canviar el seu negoci. "Les clientes em demanaven també una camisa blanca bonica, un jersei de caixmir... Bàsics que no costessin 600 euros", diu.
Notícies relacionades¿La solució? Es va posar a fer-los ella mateixa. Primer una camisa blanca, després dessuadores i samarretes amb missatge. Aquest va ser el germen de la marca Bad Habits. La primera peça icònica de la casa va ser una samarreta blanca amb una frase que avui defineix mig univers Bad Habits: No puedo con mi vida. "Fèiem tirades de 50 unitats; volaven en dies, vam veure claríssim que havíem de fer la nostra pròpia marca", explica la creadora, que ara acaba de llançar una col·lecció especial amb quatre models amb missatge a 59 euros, pensat com a regal de Nadal o amic invisible, i tenint en compte el seu afany, "no només per la qualitat, sinó per mantenir preus el més accessibles possible", dins del seu segment (el tiquet mitjà és de 170 euros).
La col·lecció pròpia s’imposava en vendes i Georgina va decidir professionalitzar el projecte: va fitxar equip de disseny, producte i compres, i va fer el salt amb la seva pròpia marca. El 2022 Bad Habits ja va començar a vendre en punts multimarca, i en poc temps ja eren a cinc països, amb més de 150 punts de venda.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Joan Roig, d’Alcanar, primer alcalde que dimiteix pel canvi climàtic
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Segons ‘People’ Qui és Nick Reiner, el fill i presumpte assassí del director Rob Reiner i la seva dona: problemes amb les drogues i entrades i sortides de centres de rehabilitació
- Resum de l’Any Els més estilosos del 2025, segons ‘The New York Times’: Rosalía, Alcaraz i diverses absències clamoroses
- Desconeguts i diferents
- Sánchez es posa en ‘mode Rajoy’
- La batalla legal d’Iberdrola sobre l’apagada arriba a l’Audiència
