‘Germans de sang’ omple el Condal

Els lectors d’EL PERIÓDICO acompanyen la tornada del musical al teatre on es va estrenar el 1994 amb una nova producció dirigida per Daniel Anglès i protagonitzada per Mariona Castillo i Albert Salazar.

‘Germans de sang’ omple el Condal
3
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

El musical Germans de sang va tornar a aixecar el teló al teatre Condal de Barcelona, on es va estrenar per primera vegada fa tres dècades, i el públic català va tornar a la sala amb una barreja de curiositat, nostàlgia i ganes de deixar-se sorprendre. Ahir, el teatre va acollir una sessió única amb més de 200 invitacions per a lectors i subscriptors d’EL PERIÓDICO, Diari de Girona, Regió7 i el setmanari Empordà. Mariona Castillo, Albert Salazar i Roc Bernadí són els encarregats de donar vida als personatges principals de l’emblemàtic musical que va triomfar a principis dels 90 a la capital catalana. Ara l’espectacle torna en una nova producció dirigida per Daniel Anglès, que aposta per revisitar el clàssic amb una mirada actualitzada mantenint l’esperit original.

Entre els subscriptors d’EL PERIÓDICO que van anar al teatre ahir hi havia la Manoli i la Maribel. "Venim sense haver-nos informat gaire, a sorprendre’ns. No sabíem que l’obra es va fer ja fa 30 anys", confessen, i alhora asseguren que són amants del teatre i que tenen moltes ganes de descobrir el musical. Per la seva part, la Rosa i el Ramon, subscriptors de Regió7, són dos germans que venen a disfrutar d’una història familiar, com la seva, i es van desplaçar des de Manresa per a l’ocasió. "És una llàstima que per veure musicals hàgim de venir a Barcelona, perquè tota l’oferta és aquí", es lamentaven.

Fans dels intèrprets

L’obra està basada en la història de dos germans bessons que, separats al néixer, creixen en entorns absolutament oposats sense arribar a saber mai la veritat. Malgrat els intents de les seves mares per evitar que els seus camins es creuin, el destí farà que es coneguin, es facin amics i acabin enamorats de la mateixa noia. Els assajos van començar al juliol, amb Ariadna Peya per a la creació coreogràfica, que és molt diferent de la que es va veure quan van estrenar aquesta obra, i Andreu Gallén, encarregat de la direcció relacionada amb l’àmbit musical.

Al vestíbul, la Mercè i la Coaner, de 25 i 26 anys, esperen amb ganes. "És un musical molt maco, i tenim ganes de veure’l perquè surten alguns intèrprets que ens agraden", comentaven les joves. Entre ells, hi ha Triquell, artista que va passar per Eufòria (TV3), i Albert Salazar, protagonista d’El internado: las cumbres. "L’obra parla d’una història familiar; t’hi acabes identificant d’alguna manera, encara que sigui diferent de la teva, i et sents apel·lada", expressaven. La Coaner, per la seva banda, reconeixia que, tot i que li agraden els musicals, i recentment va anar a veure Mar i cel, acostuma a disfrutar més de les obres en voga: "Jo soc més de teatre, però de tant en tant està bé anar a veure algun musical".

A més de Mariona Castillo (Sra. Johnstone), Albert Salazar (Mickey), que debuta en el gènere musical, i Roc Bernadí (Eddie), integrant del duo Svetlana, completen el repartiment Triquell, Tai Fati (Linda, la noia de qui s’enamoren els protagonistes masculins), Xavi Navarro (narrador), Lucía Torres (Sra. Lyons), Toni Viñals (Sr. Lyons) i Cisco Cruz (Sammy). També formen part de l’elenc Aleix Colomer, Elena Escorcia, Joan Mas, Carla Pizán, Guillem Ripoll, Pol Roselló, Júlia Sanz, Ferran Soler, Meritxell València i Aran Vázquez.

Tradició familiar

Notícies relacionades

Poc abans que comencés la funció, la Gemma i la Cris explicaven que comparteixen una tradició que ja forma part de la seva identitat familiar. "Ens agraden molt els musicals, i d’aquest en teníem molt bones referències", van assenyalar. Fa poc van tornar a veure Ànima, però el seu idil·li amb aquest gènere teatral ve de fa més de 25 anys: "La nostra filla va fer teatre musical durant molts anys i des de petita la portem a veure musicals". "És un engranatge tan bèstia de producció, escenari, canvis... Són bonics i acostuma a ser una experiència anar-los a veure", deien amb admiració cap a la feina que hi ha al darrere de les obres.

Germans de sang, escrit per Willy Russell, va veure la llum per primera vegada a Liverpool el 1983 i ha superat les 10.000 representacions al West End londinenc. A Barcelona es va estrenar per primera vegada el 1994, també al teatre Condal i sota la producció de Focus, amb un elenc encapçalat per Àngels Gonyalons, Roger Pera i Sergi Zamora.