Ajuda. A la recerca d’una nova generació
BCN crea una beca per a autors llatinoamericans
En la mitologia de la Barcelona literària hi continua pesant, i molt, segurament massa, la llegenda transformadora del boom. Ja sabeu: Gabriel García Márquez, Mario Vargas Llosa i José Donoso, entre molts d’altres autors, es van instal·lar a la capital catalana entre els anys 1967 i 1975 i, amb l’agent Carmen Balcells a la sala de màquines, van fer de la ciutat una plataforma de llançament internacional d’una nova manera d’entendre la literatura llatinoamericana.
Unes quantes dècades després, els escriptors han continuat anant i venint i alguns s’han instal·lat a la ciutat de manera permanent, però l’eco internacional no ha tornat a ser el mateix. Per això l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, va aprofitar ahir la presència de la ciutat com a convidada d’honor a la FIL de Guadalajara per anunciar la creació d’una nova beca, dotada amb 80.000 euros, perquè autors llatinoamericans viatgin a la ciutat per escriure’n.
"Volem rellançar la connexió de la ciutat amb llatinoamericana. Ens agradaria que hi hagués una nova generació d’autors establerts a Barcelona", va explicar Collboni durant la presentació de l’ajuda. La (trista) realitat és que un autor nouvingut a la Barcelona contemporània difícilment es podrà permetre pagar un lloguer, així que la mesura busca incentivar la creació i alleugerir el mal tràngol del malson habitacional.
- La frase que has de dir per negociar el teu salari en una entrevista (segons una enginyera)
- Dos detinguts després de ser enxampats amb 60 quilos de marihuana amagats en un camió a l'AP-7 a Tarragona
- Campanya electoral d’Aragó Feijóo carrega contra la regularització d’immigrants de Sánchez: «No és humanitat, és electoralisme per comprar votants»
- La caixa de ressonància Fabricants d’èxits a dojo: ¿A qui premien els Grammy?
- Finances personals Fi a les targetes de crèdit imposades pels bancs: el Govern prohibirà que obliguin els seus clients a tenir-les
