Ajuda. A la recerca d’una nova generació
BCN crea una beca per a autors llatinoamericans
En la mitologia de la Barcelona literària hi continua pesant, i molt, segurament massa, la llegenda transformadora del boom. Ja sabeu: Gabriel García Márquez, Mario Vargas Llosa i José Donoso, entre molts d’altres autors, es van instal·lar a la capital catalana entre els anys 1967 i 1975 i, amb l’agent Carmen Balcells a la sala de màquines, van fer de la ciutat una plataforma de llançament internacional d’una nova manera d’entendre la literatura llatinoamericana.
Unes quantes dècades després, els escriptors han continuat anant i venint i alguns s’han instal·lat a la ciutat de manera permanent, però l’eco internacional no ha tornat a ser el mateix. Per això l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, va aprofitar ahir la presència de la ciutat com a convidada d’honor a la FIL de Guadalajara per anunciar la creació d’una nova beca, dotada amb 80.000 euros, perquè autors llatinoamericans viatgin a la ciutat per escriure’n.
"Volem rellançar la connexió de la ciutat amb llatinoamericana. Ens agradaria que hi hagués una nova generació d’autors establerts a Barcelona", va explicar Collboni durant la presentació de l’ajuda. La (trista) realitat és que un autor nouvingut a la Barcelona contemporània difícilment es podrà permetre pagar un lloguer, així que la mesura busca incentivar la creació i alleugerir el mal tràngol del malson habitacional.
- Proveïdor de les vies d’Adif ArcelorMittal vol esperar la CIAF per estudiar si hi va haver defecte de fàbrica
- Tribuna Feijóo i la seva circumstància
- Crisi ferroviària Guia bàsica per entendre el món ferroviari
- Crisi ferroviària L’ús de l’alta velocitat creix un 70% però el manteniment només un 22%
- Crisi ferroviària El Govern invertirà en seguretat per evitar la vaga de maquinistes
