Un duel entre Claire Danes i Matthew Rhys
Netflix estrena avui el ‘thriller’ psicològic ‘La bestia en mí’, electritzant xoc de la protagonista de ‘Homeland’ amb la meitat masculina de ‘The Americans’.
Claire Danes (Aggie Wiggs) y Matthew Rhys (Nile Jarvis) en una imagen de La bestia en mí /
El thriller psicològic La bestia en mí (Netflix, des d’avui) suposa la primera trobada a la pantalla, més val tard que mai, de dos pesos pesants de la interpretació que han trobat gairebé tots els seus papers més memorables en les sèries. A un costat hi ha Claire Danes, la desperta adolescent Angela Chase a Es mi vida; la torturada agent d’intel·ligència Carrie Mathison a Homeland, o l’agent de talents Rachel Fleishman, aliena a les restriccions que s’imposen a les mares treballadores, a Fleishman está en apuros.
A l’altre costat hi trobem Matthew Rhys, conegut inicialment pel seu paper de Kevin Walker a Cinco hermanos, coprotagonista del primer casament entre persones del mateix sexe entre personatges fixos d’una cadena generalista nord-americana; l’espia rus gairebé massa integrat a la vida nord-americana en The Americans, o aquell Perry Mason de HBO que no era advocat immaculat, sinó investigador privat de passat militar tèrbol.
Danes interpreta Aggie Wiggs, escriptora que viu traumatitzada per la mort del seu petit fill Cooper en un accident de cotxe. S’ha retirat de la vida pública i s’està retardant seriosament en l’entrega del seu nou llibre. Per a súmmum de mals, al seu costat es muda Nile Jarvis, el personatge de Rhys, un magnat immobiliari que va ser considerat principal sospitós de la desaparició de la seva dona.
Notícies relacionadesJarvis sembla un bon tema per a un llibre, potser el tema que aconsegueixi treure-la del bloqueig creatiu, i ell accedeix a col·laborar-hi, tot i que no, clar, a perdre el control del seu relat. Netflix ha parlat d’aquest acostament-confrontació com un joc de gat i ratolí, però Claire Danes ha declarat a The Guardian que seria més precís parlar de "serp i mangosta", una lluita de poder equilibrada, entre iguals.
Danes ja havia demostrat la seva capacitat per a una paranoia creïble a Homeland, desenvolupada per Alex Gansa i Howard Gordon a partir de la israeliana Hatufim. El segon exerceix aquí com a showrunner, convidat per la també productora Danes en un moment en què el projecte estava encallat. Al principi, anava a ser Jodie Foster qui dirigís el guió escrit per Gabe Rotter, col·laborador habitual de Chris Carter, el pare d’Expedient X. Al final el seu director principal és Antonio Campos, un expert en el cultiu de la tensió moral, com demostren la pel·lícula Christine o la sèrie The staircase..
- El fenomen de ‘lux’ L’Escolania es defensa per cantar en castellà en el disc de Rosalía
- Les finances del club Un informe impulsat per Vilajoana apunta que el Barça és el club més endeutat de la història del futbol europeu
- Campanya 2025 Barcelona revela el seu Nadal més ambiciós: nova il·luminació, pessebre ampliat i Cap d’Any amb sorpresa
- Comissió Europea Espanya, entre els països amb una pressió migratòria "desproporcionada"
- TELEVISIÓ I MAS Ha tornat ‘Crims’. Amb vostès: periodisme
- Trump "va passar hores" amb una víctima d’Epstein, segons nous correus
- Els serveis secrets italians coneixien els ‘safaris’ per matar civils a Sarajevo
- El primer ministre de l’Iraq, Al-Sudani, revalida el Govern
- Ucraïna aparta el ministre de Justícia per sospites de corrupció
- França suspèn la reforma de les pensions i l’esquerra es fractura
