Comunitat de fans

Netflix obre casa al ‘mall’

La plataforma estrena a l’imponent centre comercial King of Prussia de Pensilvània la primera Netflix House, un nou pas per traslladar de manera permanent experiències i contingut.

L’oferta és la clàssica de les experiències immersives: realitat virtual i decorats per fer-s’hi fotos

Netflix obre casa al ‘mall’
2
Es llegeix en minuts
Idoya Noain
Idoya Noain

Corresponsal als EUA

Ubicada/t a EUA

ver +

El 2020, enmig de la pandèmia, Netflix va organitzar a Los Angeles una experiència immersiva que els fans de Stranger things podien recórrer amb cotxe. El seu èxit va ser tal que els directius de la plataforma de streaming es van adonar, que més enllà de les ganes per trencar l’aïllament dels confinaments hi havia una gran ànsia de participar en experiències comunitàries compartides, que tenien una cosa gran entre les mans.

Cinc anys després, Netflix, com tants altres creadors culturals i de contingut, ha organitzat "activacions" i pop ups al voltant dels seus programes i pel·lícules, esdeveniments i programes de caràcter efímer i han arribat, segons la companyia, a 40 tipus d’experiències a 350 ciutats del món.

Netflix ha continuat sumant propietat intel·lectual creada o comissariada per la mateixa companyia de Los Gatos, un camp en el qual va començar fa només una dècada. L’empresa dirigida per Ted Sarandos fa un pas més enllà: obren casa física permanent per als fans en una institució tan nord-americana com el mall.

En concret, demà Netflix House obre a King of Prussia, el centre comercial més gran dels Estats Units en termes d’espai de botigues, ubicat als suburbs de Filadèlfia, a uns 30 quilòmetres de l’urbs. Als més de 400 locals comercials d’aquest mastodont s’hi uneixen ara els 9.300 m2 d’aquesta Netflix House on s’ha creat un món ple d’espais basats en sèries com Stranger things, Wednesday, Los Bridgerton, El juego del calamar i La casa de papel.

Sala de cine i restaurant

L’oferta és la clàssica de les experiències immersives: decorats detallats formidables per fer-se fotos per compartir a les xarxes socials, jocs clàssics, experiències de realitat virtual... S’hi sumen un restaurant (Netflix Bites), una sala de cine i una botiga. L’entrada és gratuïta però hi ha també experiències de pagament.

"Netflix House és el que tu en facis, d’això", deia Marian Lee, la directora global de màrqueting, en una taula rodona amb mitjans en un acte de presentació a la premsa a què va ser convidat EL PERIÓDICO. "Volem que la gent vingui amb els seus amics, que comparteixin a les xarxes, que tornin. Volem ser un destí de cada dia i que puguis venir i passar només 10 minuts, o menjar alguna cosa, o comprar un regal, o jugar, o passar-hi hores. La gent pot venir cada cap de setmana o tornar només per a determinades coses".

L’empresa no dona xifres de la inversió en un projecte d’aquesta envergadura i Lee només deia que és "enorme, i no només en espai o capital. És un compromís", explicava l’executiva, que assegurava que tot el motor és estar "al servei dels fans".

Notícies relacionades

Si Netflix House triomfarà o no, la companyia ho mesura, almenys davant la premsa, en termes no econòmics. "L’èxit per a nosaltres és que vinguis i et quedis sorprès i que els diguis als teus amics i família que és un lloc realment cool, la manifestació física de Netflix", afegia Lee. "És continuar la comunitat de fans, estendre-la, i fer que la gent s’ho passi realment bé".

El mes que ve obrirà una altra Netflix House a Dallas (Texas), i el 2027 una altra a l’Strip de Las Vegas. Lee no descarta que el projecte continuï creixent internacionalment, incloent-hi Europa.