Els fantasmes del cos
El grup encapçalat per Florence Welch entrega un àlbum fosc i ple de força, construït a partir del trauma i cantat amb les entranyes. La britànica porta la mitologia al límit.
Al seu sisè àlbum d’estudi, la britànica Florence Welch porta la mitologia que ha inspirat tota la seva carrera al límit. Ja no n’hi ha prou amb invocar deesses paganes o ballar entre ruïnes: aquesta vegada, converteix el seu propi cos en l’escenari d’una batalla ritual entre la vida i la mort, entre la carn i l’esperit. El resultat és Everybody Scream, un àlbum fosc i intens, cantat des de les entranyes i construït des del trauma.
El disc neix d’un episodi real i brutal: una operació d’urgència després d’un avortament espontani que la cantant londinenca va patir mentre actuava en un festival, i que gairebé li costa la vida. No és casual que la publicació de l’àlbum caigui el mateix dia que Halloween, ni les nombroses referències a pel·lícules de terror com Carrie, La semilla del diablo o Suspiria. Des d’aquesta experiència terrorífica, Florence Welch construeix un univers de body horror de fúria, dolor i dol, de llum i redempció. Tot alhora. No es tracta de buscar respostes, no es tracta de donar-li al dolor un poder transformatiu. Es tracta d’explorar les conseqüències devastadores d’aquest trauma i els sentiments contradictoris que porta ser una artista d’èxit i, alhora, una dona a qui la maternitat ha fallat. "Vaig cavar un clot al jardí i vaig enterrar un crit. D’ell va créixer un arbre vermell i brillant, resplendia amb els seus fulls punxeguts. Quan bufa el vent, encara pots sentir-me cridar", canta a You Can Have It All resumint l’esperit de l’àlbum.
Notícies relacionadesAutora total
En cançons com Music by Men o One For The Greats Florence llança un encanteri de desobediència, denunciant la mirada masculina que durant anys la va convertir en musa o figura mística, però rares vegades en autora total. I en lloc de fer-ho sola, convoca altres bruixes contemporànies: la cantant Mitski, sensible i continguda, i Mark Bowen, guitarrista d’IDLES, amb la seva fúria punk. Aquesta tensió estilística funciona com un rellotge suís. Everybody Scream no demana comprensió, sinó entrega. És l’hora de les bruixes.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
- Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
