Barcelona, protagonista

Brunch Electronik i Elrow, aliats en un festival per Halloween

Les dues marques barcelonines, referents en l’organització de festes de música electrònica, uneixen forces per primera vegada per celebrar un esdeveniment únic demà al Parc del Fòrum.

Brunch Electronik i Elrow, aliats en un festival per Halloween
3
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

Els dos grans referents de les festes de música electrònica a Catalunya, Brunch Electronik i elrow, uneixen forces per primera vegada per a una gran festa de celebració per Halloween, demà dissabte, al Parc del Fòrum de Barcelona. "Potser fa uns anys ens vèiem com a marques que competien per la mateixa mena de públic, però ara ja hem passat aquesta barrera. Som grans amics i feia dos anys que buscàvem una ciutat a Espanya per unir-nos", explica Juan Arnau, cofundador d’elrow, que també recorda que, encara que ells ara també tinguin seus a Bilbao i Eivissa, són dues marques "que van néixer a Barcelona i que representen gairebé tota la cultura electrònica que hi ha ara al país".

elrow va néixer el 2010 com un concepte de festa dominical al club Row14 de Viladecans, fundat pels germans Cruz i Juan Arnau, mentre que Brunch Electronik va sorgir el 2014 a Barcelona amb petites festes dominicals a l’aire lliure organitzades llavors per François Jozic i Loic Le Joliff. Un plantejament que, a priori, podria semblar similar però que, unit a l’experiència completa i la música, van veure que els enfocaments eren diferents: "Quan ens vam anar acostant, ens vam adonar que realment els dos públics eren bastant diferents. El públic d’elrow potser està més enfocat a la part immersiva, a seguir la marca i el concepte creatiu, a disfressar-se i formar part de l’espectacle. En el cas del Brunch, hi ha un element important dels headliners i potser un públic que va més enfocat a la part musical".

Un punt d’unió

En concret, el Brunch Electronik reuneix gairebé mig milió d’assistents a l’any en els seus esdeveniments, celebrats a més de 20 ciutats, entre les quals destaquen Barcelona, Madrid, París, Berlín, Eivissa i Andorra. Segons dades facilitades per l’empresa, el 2024 va facturar prop de 40 milions d’euros i té uns costos anuals en producció i operacions estimats de 20 milions d’euros. L’últim any, el Brunch Electronik ha consolidat l’etapa de maduresa amb incorporacions estratègiques de marques. Actualment, compta amb el patrocini d’Estrella Damm, Yamaha, Ron Negrita i Imagin, entre d’altres.

Per la seva banda, elrow va facturar el 2024 més de 50 milions d’euros i té una previsió semblant per a aquest any, segons les dades aportades per la companyia. En total, els seus esdeveniments sumen 700.000 assistents a l’any, amb més de 60 xous anuals i amb presència a més de 20 països i 40 ciutats, només el 2025. La companyia destina més de 40 milions d’euros a l’any a producció i operacions i ja compta amb més de 30 marques patrocinadores, com Pepsico, Doritos, Red Bull i Heineken.

L’esdeveniment de demà aplegarà grans noms de la música electrònica a escala internacional, com Andrés Campo, Fatima Hajji, Miss Monique, Nico Moreno, Maceo Plex i Luciano, entre d’altres, durant 12 hores de música sense pausa i un aforament de fins a 30.000 persones. Una col·laboració entre les dues grans companyies que, a més, en aquesta ocasió, també comptarà amb la participació del referent de l’underground a Barcelona, Loud-Contact. "Aglutinarem un ventall de públic gegant dins del món de l’electrònica de tots els perfils, des del house fins al tech house, el techno melòdic i el hard techno", detalla Arnau.

Un ‘match’

Notícies relacionades

¿Per què han triat Barcelona per potenciar aquesta unió? "La ciutat és l’origen de les marques", explica Marc Muñoz, director de màrqueting del Brunch Electronik. Per a ells, en concret, malgrat la seva expansió internacional, la capital catalana encara és l’epicentre de la seva activitat principal. "Hi ha una gran connexió entre el públic local i la marca: més d’un 80% del públic del festival d’estiu és local. Nosaltres sentim una gran unió amb la ciutat, i jo crec que el públic barceloní també sent el Brunch Electronik com una cosa que forma part de la cultura de la ciutat", assenyala Muñoz.

De moment, el Brunch Electronik i elrow han fet match, assegura Arnau, i el festival de Halloween és només el primer pas per al desenvolupament dels pròxims projectes conjunts que ja tenen al cap les dues marques. "Sempre hi ha hagut moltíssim respecte i admiració mutus. Tot s’ha basat sempre en la comunicació i, sobretot, a entendre que, de la mateixa manera que cada marca té uns trets identitaris molt particulars, poden convergir en algun moment i trobar un punt d’unió", apunta finalment Muñoz.