080 Barcelona Fashion

Els elegits de la moda emergent

Alaire, Maison Admire, Guillermo Justicia i Nimph són els ‘triunfitos’ de la Barcelona Fashion Forward, l’incubador de joves talents que aquest any s’ha presentat en el marc de la passarel·la catalana.

Les quatre marques instal·laran el ‘showroom’ a l’espai Trent, al barri de Sant Pere

Els elegits de la moda emergent

Ferran Nadeu / EPC

3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

No fa ni cinc mesos que va obrir al barri de Sant Pere la seva primera botiga a Barcelona Trent, la plataforma pionera de lloguer de moda emergent i de luxe. Ho vam explicar aquí, que el projecte digital que fa menys de tres anys van impulsar Laia Cuscó i Alejandro Assens feia el salt al físic en un espai de 470 metres quadrats on roten 500 referències de 25 marques nínxol i firmes de culte, com Coperni o Blumarine. El negoci va vent en popa, diuen avui els seus impulsors.

"Potser no és un espai tan cèntric com el que hem tingut les cinc edicions anteriors, l’exclusiu Lynk & Co, en el 44 de passeig de Gràcia, però és perfecte perquè connecta amb els valors que defensa el programa Barcelona Fashion Forward (BFF), una incubadora i acceleradora de les empreses de joves creadors que els ajuda a impulsar el seu projecte dins d’un mercat molt competitiu", explica Mireia Escobar, al capdavant del programa de moda de l’Ajuntament de Barcelona, promogut per l’Institut de Cultura de Barcelona a través del Disseny Hub.

En aquesta ocasió, a més, la novetat de la convocatòria no només és l’espai on les quatre marques elegides instal·laran temporalment el seu showroom (del 23 d’octubre al 22 de novembre), on podran conèixer directament la seva clientela i muntar esdeveniments, sinó que la seva presentació als mitjans s’ha empeltat dins del programa de la setmana de la moda catalana, la 080 Barcelona Fashion. Es tracta del primer tastet de les noves sinergies en qüestió de moda que han d’arribar l’any que ve entre l’Ajuntament i Generalitat.

Aquests són els prometedors creadors de la convocatòria d’aquest any.

Guillermo Justicia .

Tot i que la jove marca homònima d’aquest creador de Barcelona no té ni dos anys, ja sap el que és desfilar dues vegades en la 080 Barcelona. "Es van fixar en la meva col·lecció de final de carrera en un showroom i em van seleccionar", diu el dissenyador, que havia estudiat ciències ambientals abans de ficar-se en un màster de moda a l’IED. "Tenia molt clar el concepte de la meva marca [fusiona art, natura, experiència immersiva i conceptuals, en peces atemporals en cotó, cuir i llanes i patrons arquitectònics], però no com llançar-ho com un negoci que funcionés, que és el que he après aquests mesos del programa BFF", explica. La seva roba, amb reminiscències a Comme des Garçons, ja ha vestit cantants com Lia Kali o Martin, d’OT.

Maison Admire.

"Estic molt agraïda a Letizia", explica la dissenyadora Maider Mendaza, nascuda a Pamplona però establerta a Barcelona des de fa 20 anys. És la fundadora de Maison Admire, la marca de bosses de pell vegana de luxe fets a Espanya i que la reina va lluir en l’edició passada d’Arco. El model és, concretament, Lilith, el cos del qual està realitzat amb els rebutjos de les pomes, la seva nansa ergonòmica està realitzada en 3D a partir de blat de moro i està rematat amb ferramentes banyades en or de 18K. Tecnologia i artesania de tacte extrasuau, que va sortir al mercat el gener passat a un preu de 585 euros.

Alaire.

"Vaig començar fent collars amb comptes de ceràmica i vidre i he acabat adornant amb ells les meves col·leccions", explica Laia Canales, la jove dissenyadora que crea accessoris i prêt-à-porter inspirats en la vida al costat del mar. "El blau recorre sempre totes les meves peces tot i que aquesta és la primer vegada que trec roba d’hivern", assegura la jove, feliç d’haver-se foguejat durant la seva estada a París amb firmes com Jacquemus i Loewe. De moment, ven online sobretot als EUA i el nord d’Europa, perquè "els preus no són gaire espanyols –reconeix–, perquè produir local és el que costa".

Notícies relacionades

Nimph.

Fundada fa quatre anys a Barcelona per la dissenyadora Patti Mañá, la marca unisex Nimph és la quarta guanyadora del programa BFF, la formació de la qual va començar el febrer passat. Gairebé totes les vendes procedeixen del canal online tot i que també són presents a diverses multimarques (una a Londres i dues a Austràlia, Corea, el Japó i la Xina). "El nostre client és bastant internacional, algú que busca el divertit, fantasiós i desenfadat, una cosa que nosaltres definim com a delicats, casuals, per a cada dia", defineix la creadora, que ara treballa colze a colze amb el seu soci i amic, Jordi Peralvo. "Ella s’encarrega del patronatge i jo de la confecció", diu ell.