Espectacles
Barcelona s’omple de musicals: d’‘El fantasma de la ópera’ a ‘Tootsie’ i la tornada de ‘Germans de sang’
Aquesta temporada són diversos els títols que tempten els fans del gènere, des de l’espectacular ‘Fantasma de la ópera’ fins a ‘Tootsie’, que s’estrena per primera vegada a Espanya o l’aplaudit ‘L’amor venia amb taxi’ de La Cubana
La Cubana reivindica el teatre aficionat amb ‘L’amor venia amb taxi’
Ivan Labanda protagonitzarà el musical ‘Tootsie’: «Hi ha molt de reivindicació de la dona, però de manera amable i amb humor»
El musical ‘Tootsie’ s’estrenarà al Teatre Apolo amb Ivan Labanda i Diana Roig com a protagonistes

Barcelona canta y baila con Tootsie, El fantasma de la ópera y Lamor venia en taxi de La Cubana. /
Aquesta temporada són diversos els títols aspiren a atraure els fans del gènere a Barcelona. Per ara ja se n’han estrenat dues: ‘El fantasma de la ópera’ i ‘L’amor venia amb taxi’. Molt aviat s’estrenarà ‘Tootsie’, mai vist a Espanya, i tornarà la producció anglesa de ‘The Rocky Horror Picture Show’. Al desembre arriba una nova versió de ‘Germans de sang’ i al febrer torna ‘Ànima’, l’aplaudida obra de creació que va triomfar al TNC. Cap d’ells planeja estar tota la temporada a la cartellera com ‘Mar i cel’, el gran èxit de l’última temporada de Dagoll Dagom que torna en versió cinematogràfica. Serà el 28 de novembre als cines de Catalunya, amb direcció de Paulí Subirá i música de l’Orquestra Simfònica del Vallès.
‘El fantasma de la ópera’ ha sigut el primer a aixecar el teló i està tenint molt bona acollida del públic amb ganes de veure aquest gran clàssic, una cèlebre obra d’Andrew Lloyd Webber que no s’havia vist fins ara a la capital catalana. Aquesta aconseguida versió produïda per Letsgo i Antonio Banderas compta amb un repartiment diferent del que el va estrenar a Madrid. Brillen Ana San Martín com a protagonista femenina i Daniel Diges com a fantasma amb una partitura gairebé operística fantàsticament servida per Miquel Tejada al capdavant de 14 fantàstics músics. El públic surt encantat amb aquesta versió en castellà amb espectacular escenografia giratòria i diverses sorpreses que millor no explicar.

Una escena d’‘El fantasma de la ópera’ al Teatre Tívoli. /
‘El fantasma de la ópera’ és una història gòtica d’amor que mostra el que passa davant i darrere d’escena. El món del teatre també és al centre del nou musical de La Cubana estrenat al Romea. ‘L’amor venia amb taxi’, un títol de Rafael Anglada, és l’obra que s’ha proposat muntar el grup de teatre aficionat protagonista. És un homenatge als qui van contribuir a la recuperació del teatre en català durant el franquisme, com el Romea, on es va estrenar ‘L’amor venia amb taxi’. L’espectacle compta amb moltes al·lusions als artistes del Paral·lel i es recuperen números de Los Vieneses, Alady, la Bella Dorita amb ràpids canvis de telons pintats artesanalment i colorit vestuari. Hi ha un treball enorme en aquesta obra de La Cubana, companyia veterana amb 45 anys d’història i fidels seguidors. Tot i que al seu director Jordi Milán li fa cert respecte anomenar musical a la peça, el públic surt impressionat per la versatilitat de la vintena d’intèrprets. Fins i tot els músics participen activament i s’integren en el muntatge. Un encert.
‘Tootsie’, basat en el film del mateix títol que va protagonitzar Dustin Hoffmann i transformat en musical per Robert Horny i David Yazbek, s’estrena el dia 22 al Teatre Apolo en castellà. Mai s’ha vist al nostre país i puja a escena gràcies a l’afany, gairebé obsessió, del director i productor Bernabé Rico, fan del film que debuta en el gènere musical i a Barcelona. El món del teatre també és protagonista en aquest musical que acaba de començar les funcions prèvies. Compta amb un fantàstic repartiment en què Iván Labanda assumeix l’exigent doble rol de Michael i Dorothy; Diana Roig és Julie, l’actriu amiga de Dorothy, i Ricky Mata encarna el company de pis de Michael i és ‘cover’ del protagonista.
«Labanda és un actor tot terreny. Ha entès el meu codi i ha aportat moltíssim», diu Rico. En aquesta ‘sitcom musical’, més enllà del repte vocal de cantar com una dona, els constants canvis de vestuari i caracterització suposen tot un desafiament per a Labanda. «El més difícil és la desconstrucció del personatge de Michael sense perdre la credibilitat, entenent que és una comèdia frenètica i amb un ritme endimoniat», diu l’actor. ‘Tootsie’ explica la història d’un actor que davant les dificultats per treballar es llança a buscar un paper femení transvestit com a dona i no només ho aconsegueix sinó que es converteix en una estrella de Broadway (al film triomfava a la tele). «Les cançons són precioses», destaca Roig. I més interpretar-les amb una orquestra d’onze músics que es veuen en escena, una cosa poc freqüent.
Sexe, sang i ànima
Notícies relacionadesTres musicals tornen aquesta temporada. El Coliseum acull per segon any consecutiu 'The Rocky Horror Picture Show', una producció del West End en anglès que aquest any compta amb un al·licient extra: Jason Donovan en el rol de Frank-N-Furter. Des del 23 d’octubre i fins al 2 de novembre el cantant australià que va triomfar en el pop entre els anys 80 i 90 aportarà la seva àmplia experiència en el personatge de boig científic transsexual. Segur que els qui es van enamorar de Donovan quan eren adolescents al·lucinaran amb la seva transformació en aquesta producció gràcies a la qual va conèixer fa anys la seva dona.
L’esperada tornada de ‘Germans de sang’, que arribarà al Condal amb una nova producció dirigida per Daniel Anglès a partir del 10 de desembre. Anglès compta amb un potent elenc liderat per Mariona Castillo, Albert Salazar i Roc Bernadí en aquesta nova versió del musical de Willy Russell que va triomfar el 1994 al mateix teatre. I un altre musical imperdible és ‘Ànima’. L’aplaudida obra de creació en català amb aires de Broadway que va inaugurar el TNC la temporada passada recalarà al Tívoli a partir del 20 de febrer. El món de l’animació en el Hollywood dels anys 30 emmarca aquesta història protagonitzada per Paula Malia que interpreta una jove que somia dibuixar i no només dedicar-se a pintar, el màxim que podien fer les dones en els estudis en aquella època.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Intestí i cervell Nous estudis connecten la microbiota amb la salut mental: «ja hi ha psiquiatres que recepten probiòtics»
- Desigualtat econòmica El nou municipi de Barcelona en el top 3 dels més rics de Catalunya: té més de 66.000 euros de renda personal anual
- Polítiques d’estrangeria El Govern expulsa 10 estrangers reincidents cada setmana a Catalunya
- Previsió de Meteocat Catalunya activa avisos per intensitat i acumulació de pluja per a tot el cap de setmana per l’avanç d’Alice
- Mor l’actriu Diane Keaton als 79 anys
- Molt saludable Què significa que deixis el llit sense fer al matí, segons la psicologia
- 5 destinacions poc massificades d’Europa per a una escapada de cap de setmana aquesta tardor
- Espectacles Barcelona s’omple de musicals: d’‘El fantasma de la ópera’ a ‘Tootsie’ i la tornada de ‘Germans de sang’
- Tribunals El Ministeri de Justícia va rebutjar registrar operacions en què va intervenir el notari investigat per estafa a gent gran