‘El fantasma de la ópera’ s’estrena per fi a Barcelona

L’aclamat títol de Lloyd Webber recala al Tívoli amb Ana San Martín i Daniel Diges. És una producció diferent de la de Londres, però fidel a l’original i amb màgia.

‘El fantasma de la ópera’ s’estrena per fi a Barcelona
2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

El fantasma de la ópera, un dels títols estrella del musical, recalarà per primera vegada a Catalunya aquesta temporada. El dia 23 comencen les funcions al Tívoli d’una producció de LetsGo que arriba avalada pel seu èxit a Madrid. Després de dues temporades i 300.000 espectadors, la gira espanyola recalarà durant més de quatre mesos a Barcelona. El teatre s’està adaptant per acollir aquesta gran producció, amb 29 intèrprets i 15 músics, comptant-hi el director Miquel Tejada.

La novel·la homònima de Leroux és la base del cèlebre musical d’Adrew Lloyd Webber. Està ambientat en l’òpera del Palais Garnier de París. A Barcelona, Ana San Martín (Mar i cel, Golfus de Roma) i Daniel Diges (Los Miserables, El Médico) protagonitzaran respectivament els rols principals de la soprano Christine Daeé i el fantasma en aquest melodrama. La seva relació té alguna cosa de La Bella i la Bèstia. Guido Balzaretti com a Raoul de Chagny completa el trio protagonista. San Martín sempre va somiar portar a escena aquest rol.

"Un rol meravellós"

"Tenia obsessió per cantar les meravelloses cançons d’Andrew Lloyd Webber", va confessar la intèrpret. Diges assegura que el personatge d’Erik, el fantasma, també és un dels seus preferits. "És un rol meravellós al qual m’he enganxat molt ràpid. Les cançons són precioses", assegura. També aspira a protagonitzar algun dia Jesucristo Superstar, famosa òpera-rock de Lloyd Webber. Diges, que celebra 20 anys com a professional, té bons records del Tívoli: "En aquest teatre vaig debutar en un rol principal amb High School Musical", recorda. En aquella producció també va participar Ana San Martín.

Federico Bellone (Ghost, Charlie i la fàbrica de xocolata) firma la direcció escènica d’aquest muntatge estrenat a Itàlia abans de ser traduït i adaptat a la versió en castellà. La seva proposta revisa aquest clàssic amb fidelitat, però amb una visió més fresca i passional. Més llatina.

Notícies relacionades

"La nostra versió no té la grandiositat del muntatge de Londres, però sorprèn constantment amb els efectes que generem", ressalta el productor de LetsGo Iñaki Fernández. Compta, entre d’altres, amb una escenografia que gira 360 graus, canvis rapidíssims d’escena i la utilització de la fossa, que s’integra en l’espectacle. La dinàmica posada en escena, els efectes tècnics i l’ús de la màgia són claus per acostar aquest clàssic al públic d’avui. Els telons, pintats artesanalment, són una altra de les cartes de la producció. "Quan s’il·luminen sembla que estem davant d’escenaris de veritat", comenta Fernández. "Un dels reptes va ser poder ser capaços de dissenyar una producció que es pogués adaptar i portar de gira sense perdre la capacitat per sorprendre", afegeix.

Antonio Banderas s’ha afegit a LetsGo com a productor d’aquest musical. ¿Hi haurà més col·laboracions en el futur? "Mai se sap, però m’encantaria, perquè fa goig poder treballar amb ell. Antonio és un gran empresari, un visionari. Tracta el musical amb molt carinyo. Per a ell és molt més que un negoci".

Temes:

Barcelona Òpera