L’històric hotel de luxe del Tibidabo reneix com a METT Barcelona

Amb nova propietat i gestió, el centenari establiment iniciarà una nova etapa l’1 de setembre després d’una reforma de 15 milions d’euros i amb espais comuns oberts a tot el públic.

L’històric hotel de luxe del Tibidabo reneix com a METT Barcelona
4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Un eixam de dissenyadors, operaris i tècnics treballen aquests dies a contrarellotge perquè l’1 de setembre arribin els primers hostes a l’icònic hotel que des de fa un segle corona el Tibidabo, que en aquesta data començarà una nova etapa com a METT Barcelona. Deixen enrere el que va ser l’antic Gran Hotel La Florida després d’una reforma iniciada a principis d’any que ha suposat una inversió de 15 milions d’euros per tornar l’establiment a primera línia del luxe hoteler a la ciutat. EL PERIÓDICO ha visitat en exclusiva la recta final de les obres.

A principis del 2024, va ser adquirit juntament amb l’Hotel Miramar per la socimi Atom Hoteles. El centenari –des de fa només uns dies– hotel del Tibidabo havia viscut temps millors i necessitava una remodelació integral per afrontar el seu renaixement. Però el nou operador (Sunset Hospitality Group, SHG) l’havia explotat durant gairebé un any, cosa que els va permetre fer un bon diagnòstic de les seves necessitats, explica el seu director general, Raimon Senpau.

El METT Barcelona és fruit d’una aliança entre SHG (operador), Atom Hoteles (propietari) i GMA Corporate (gestor financer), que suposa una inversió de 50milions. SHG ha apostat pel litoral català des de la seva divisió hotelera Sunset Hotels & Resorts amb l’obertura barcelonina i amb Casa METT Sitges (el 2026), que s’afegiran al ja obert a Marbella. Encapçalen un full de ruta que preveu assolir la vintena d’hotels a Europa el 2026. Tot i que SHG –amb 87 actius a 26 països– té seu a Dubai, Antonio González, el seu fundador i CEO, i Jaime Buxó, CEO de la divisió d’hotels, tenen arrels a Espanya i el consideren un dels seus mercats prioritaris.

La marca METT Hotels & Resorts està integrada per allotjaments de cinc estrelles enfocats en el lifestyle, amb un luxe que qualifiquen de "no ostentós i molt sensorial", basat en les experiències i el pols vital de les seves ubicacions. A Barcelona han trobat un edifici amb tanta història i singularitats que el fan "únic". Amb una panoràmica brutal no només de tota la metròpolis, amb el Mediterrani al fons, sinó que fins i tot s’albiren la serra de Mallorca i el Pirineu nevat quan el temps ho permet, assegura.

Oferiran connexions diàries amb shuttle bus al passeig de Gràcia i transfers per als clients de suites. Però l’hotel serà en si mateix un destí, apunta el director, perquè al costat de l’allotjament teixeixen un cercle de relax i oci que inclou una potent oferta de gastronomia, spa i un pool club que serà un oasi estival. El desplegament de serveis ha suposat ampliar plantilla fins a gairebé el centenar de persones.

A METT Barcelona volen marcar diferències amb aquest gran luxe "pròxim", que cerca personalitzar l’estada. Al vestíbul obert per potenciar la visió de l’exterior, hi haurà un espai pensat per al check out o facturació, perquè les arribades a l’hotel amb l’equip de guest experience (sense taulell) es faran tant a la mateixa habitació com en espais comuns.

Amb sis plantes, l’hotel suma 70 habitacions (35 són superiors, rematades amb amenities i altres complements del segell Palatino. Cap baixa de 40 metres quadrats, i les millors compten amb terrasses i minipiscines. S’ha respectat l’estructura de l’hotel i les habitacions, però l’interiorisme és nou excepte en els materials nobles (marbres) dels lavabos i els terres de fusta (renovats quan el Gran Hotel La Florida va tornar al circuit hoteler el 2003). La direcció de projecte i arquitectura és de CMV Architects Barcelona, el disseny de l’hotel l’ha fet la firma Kokai i el de les zones de restauració és obra d’Astet Studio.

Per a pressupostos milionaris, com el que manegen celebrities i xeics del Pròxim Orient, per exemple, es pot reservar tota una planta de suites. L’hotel, amb un llarg historial de famosos allotjats, va saltar a la premsa mundial el 2023 per allotjar Barack Obama i Bruce Springsteen en la seva visita a Barcelona.

El públic local serà "important"

Notícies relacionades

La seva filosofia d’"estil de vida" i la seva combinació de mobiliari càlid i atemporal el fan un hotel modern i cosmopolita, on preveuen molta clientela de 25 a més de 40 anys, tot i que també de més edat per presentar una construcció històrica. El seu passat i el fet d’estar classificat com a hotel monument fa que s’hagin preservat els elements amb valor patrimonial, com la seva característica façana (que només es repintarà) i detalls arquitectònics. Creuen que comptarà sobretot amb turisme "de qualitat" procedent del Regne Unit, França, Alemanya, els EUA i el Pròxim Orient.

Més enllà dels allotjats, la bona notícia és que la resta de reclams del METT Barcelona estaran oberts al públic barceloní i del territori, que podran acudir als seus restaurants, spa o piscines, tot i que el pool club com a tal s’oferirà ja l’estiu següent. El director emfatitza que el públic local serà "important" en la nova etapa. A més, la gastronomia serà un dels seus pilars, amb la Vermutería 1925 i el restaurant de cuina mediterrània Albarada.

Temes:

Hotels Tibidabo