Els tècnics d’Aragó entren al MNAC per analitzar les pintures
Un grup de manifestants van portar a terme una protesta a les portes del museu. Els quatre especialistes en patrimoni de la Diputació General d’Aragó hi seran fins demà.

El cronograma de set mesos per al retorn de les pintures murals de Sixena al monestir comença a complir-se. Els tècnics del Govern d’Aragó van poder accedir ahir al Museu Nacional d’Art de Catalunya, a les 10.50 hores, i van treballar en un clima de "normalitat" i "respecte", segons l’última actualització d’informació per part del director general de Cultura del Govern d’Aragó, Pedro Olloqui.
Segons van confirmar fonts del Departament de Cultura aragonès, els tècnics van poder començar a dur a terme els treballs previstos, això és, l’aixecament fotogramètric, en primer lloc de les pintures, situades a la sala 17. La previsió és que aquesta anàlisi es pugui fer a totes les obres i a la sala 16, on es troben les pintures murals. L’aixecament fotogramètric consisteix en una tècnica que permet conèixer l’estat real dels béns i seran tant els tècnics de patrimoni del Govern d’Aragó com els del mateix MNAC els que facin aquest estudi.
"Normalitat" i "respecte"
Segons van traslladar a Efe fonts del museu, els tècnics aragonesos podran treballar al MNAC "tot el temps que necessitin" i se’ls facilitaran aquelles dades que demanin. Els treballs dels tècnics es fan a porta tancada coincidint amb el dia en el qual el MNAC no obre les portes al públic.
Olloqui va traslladar a través d’un missatge als mitjans de comunicació que la feina dels quatre tècnics aragonesos s’està realitzant ara en condicions de "respecte" i "normalitat" després d’uns moments de tensió per la manifestació convocada a les portes del museu i després d’uns dies de "tensió institucional i social" per aquesta qüestió.
Entre els manifestants, mig centenar de persones que van protagonitzar una seguda a les portes del museu, es trobava l’expresidenta del Parlament i exconsellera de Cultura Laura Borràs, els diputats de Junts Agustí Colomines i Ennatu Domingo o el líder de l’ANC, Lluís Llach.
"Sense prendre’ns el pèl"
Notícies relacionadesEl director general va explicar que "l’equip tècnic del Govern d’Aragó està liderat per Natalia Martínez de Pisón i compost per tres persones més, un equip tècnic d’enorme reconeixement nacional i internacional i amb suport de la comunitat científica."
Està previst que la feina dels experts s’allargui durant tres dies. Després d’un primer escaneig per conèixer les dimensions de les obres i l’estudi fotogramètric que va començar ahir, els experts han de fer una última inspecció física per "conèixer els sistemes d’ancoratge de les pintures a les parets del MNAC", va explicar el director general de Cultura d’Aragó. "Treballarem sense deixar que ens prenguin el pèl ni que ens despistin del compliment del cronograma que culminarà amb la instal·lació de les pintures al monestir de Sixena, d’on mai haurien d’haver sortit, cosa que suposarà la restitució dels drets culturals dels aragonesos", va dir Olloqui.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat
- SEGONS GAD3 I ELS ARQUITECTES TÈCNICS La vivenda desencadena una fractura social: és la principal preocupació de la meitat dels que viuen de lloguer
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"