Airós atac al sentit comú
Una imagen de Condenados /
Hi ha un forat argumental a Condenados que impedeix agafar-se la cinta tan seriosament com pretenen els seus responsables. Gustav Möller mira de repetir la fórmula del llarg que el va donar a conèixer, The guilty, explicant una altra història claustrofòbica ambientada sobretot en un únic escenari i protagonitzada per un personatge psicològicament aïllat: una funcionària de presons que veu l’oportunitat de venjar-se del pres que temps enrere va assassinar el seu fill i que en el procés, a més de traspassar límits ètics, es veu acorralada per l’afany retributiu. El problema és que no fa falta ser un expert en el sistema penal danès per entendre que les seves regles més bàsiques impedirien que alguns dels girs argumentals tinguessin lloc en la realitat.
L’actriu Sidse Babett Knudsen ofereix una feina impecable en la pell d’una dona que mira en va d’impedir que li surtin de dins la fúria i la culpa, però també la seva decència essencial. A causa dels seus problemes de lògica, Condenados no aconsegueix oferir la reflexió sobre la línia que separa la justícia de la vendetta i l’ús real de les presons –administrar càstig en lloc de garantir la rehabilitació– a què aspira. Funciona a tall de simple melodrama.
Notícies relacionades‘Condenados’
Gustav Möller (Estrena: 24/7/2025)
- Rutina de gimnàs Antonella Roccuzzo, dona de Leo Messi: "Abans em feia por aixecar pesos perquè pensava que em faria 'gran', però és important"
- Fort temporal ¿Amb quina força ha de bufar el vent per posar la teva vida en perill?
- Sonia Herrero, directora d'Humanamente: "La bogeria va entrar a casa sense demanar permís"
- Acord laboral Els agents dels Mossos cobraran 4.000 euros més anuals i tindran més vacances
- Producte de temporada Els amants dels ‘calçots’ ja tenen app: nou mapa per trobar les millors ‘calçotades’
