Sutton estrenarà al setembre una reforma integral

Robert Massanet, el responsable de l’icònic club del carrer Tuset, anuncia un "canvi radical" de la sala, que "mantindrà l’essència del luxe" i oferirà "una nova experiència visual".

Sutton estrenarà al setembre una reforma integral
3
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

Ens cita una tarda a la sala, al cor del que un dia va ser Tuset street, tot i que a ell, amb 41 anys, aquesta antiga ressonància pop l’agafa lluny. "Però soc una mica romàntic i m’agrada pensar que queda alguna cosa d’aquell esperit, aquell glamur", medita Robert Massanet. S’aprecia el local en repòs, amb un sostre d’estrelles quiet i barres i àmplies zones reservades en silenci; un interiorisme que ben aviat serà història. "Ho enderrocarem tot i farem una reforma integral", anuncia. "Serà un canvi radical per estar en l’avantguarda".

Sutton és el barco insígnia del Sutton Group, marca que inclou el restaurant-espectacle Gatsby, l’Imperator "de tota la vida" i el no menys històric Bilini, així com el Papillon, a Platja d’Aro, tot això propietat de la família Cano, amb l’Antonio al capdavant. Massanet es dedica a això des dels 19 anys, quan va fer els seus primers passos en la Danzatoria, a l’avinguda del Tibidabo. "Vaig començar com a office, recollint vasos i guardant jaquetes, combinant la feina amb els estudis". Dos anys després ja dirigia el club i el restaurant. Després va passar per Opium, del grup Costa Este. "Vaig aprendre moltíssim". I fa deu anys que va aterrar a Sutton. "És casa meva, la discoteca del barri".

A Sutton practica una combinació de "tracte diferencial al client" amb un sentit de la familiaritat. "Tot està pensat perquè et sentis com al menjador de casa teva. És la disco de tota la vida, on molts han crescut, per socialitzar i disfrutar". Oci nocturn i aquest fenomen anomenat tardeig. "Vam poder detectar-lo quan començava. No substitueix la nit, sinó que la complementa, però surts a les onze de la nit amb la mateixa sensació que si haguessis estat de festa fins a les tres de la matinada".

Un ambaixador de Barcelona

Massanet s’ha distingit per la seva aposta pels discjòqueis i per les actuacions exclusives. Va guanyar punts amb Bruno Mars, que el 2018 va oferir una petita actuació de 20 minuts després del concert que va fer a l’Estadi Olímpic. Ha portat Chris Brown, David Guetta i Steve Aoki, i ha establert un vincle especial amb els altres djs, com ara Marshmello i Hardwell. "Entenen que no podem pagar els seus caixets, però s’ajusten a nosaltres perquè els fa il·lusió venir i com a mostra d’agraïment per haver apostat per ells quan encara no estaven tan amunt". Per no parlar d’Hektor Mass, que és el seu germà i una estrella del circuit internacional.

Sutton atrau clientela estrangera, ja siguin turistes o expats. "Un 30%, i al juliol i a l’agost puja". Massanet es presenta com "molt pro Barcelona" i altament favorable "que no parin de passar coses a la ciutat entorn de la cultura i l’entreteniment d’alt nivell". Mirant al consistori, fa una petició: "Que lluitin com sigui per la fórmula 1. No la podem perdre". Cada primer cap de setmana de març organitza, en diversos espais, l’Abroadfest, una festa d’estudiants originaris d’altres països europeus i dels Estats Units, entre 12.000 i 15.000. Venen famílies senceres i, una vegada aquí, els ofereix el pack complet de Barcelona. "De vegades compren els tiquets i no venen al festival perquè estan visitant, per exemple, la Sagrada Família".

Massanet no està d’acord que l’oci nocturn barceloní sigui discret en comparació al de Madrid. "En desacord, totalment", deixa ben clar. "Et fan creure això perquè Madrid ha fet un bon màrqueting a nivell institucional, mentre que aquí hem fet un màrqueting espectacular contra nosaltres mateixos. Però no és veritat, i ho confirmen els números: el big spender (gran gastador) de marques de begudes durant tot l’any és a Marbella, Eivissa i Barcelona". El català "gasta més del sembla i sap passar-s’ho bé", i després cal sumar el contingent guiri, "que, a l’estar de vacances, consumeix més que a casa".

Notícies relacionades

Després de l’estiu

Sutton preveu estrenar el seu nou aspecte a finals de setembre. Massanet mira els seus clubs de referència arreu del món: Zouk (Las Vegas), Liv (Miami) i l’acabat d’inaugurar UNVRS (Eivissa). "En els últims anys, els clubs han crescut en espectacularitat, amb il·luminació i pantalles de leds. Sabem que els nostres clients coneixen aquests locals i volem oferir alguna cosa a aquest nivell. Hi haurà cent focus, un light jockey (tècnic d’il·luminació) i una nova experiència visual. Tot això mantenint l’essència del luxe i fent-te sentir com casa".