La protecció solar més ‘cool’ que conquereix ‘millenials’ i Gen ‘Z’

Nascuda en la pandèmia entre tres amics, la marca barcelonina fa servir eines de màrqueting i distribució pròpies de la moda per "fer de la cura de la pell un moment de diversió"

La protecció solar més ‘cool’ que conquereix ‘millenials’ i Gen ‘Z’
3
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Altra vegada una història d’èxit nascuda en aquells dies estranyots de la pandèmia. Kream, la marca de protectors solars que ha encisat molt jovent per la seva manera fresca i moderna de comunicar-se per mitjà de les xarxes socials, i pel fet de fer servir un màrqueting i unes campanyes de publicitat més pròximes al món de la moda que no pas al de la cosmètica tradicional, va facturar un milió en el tancament de l’exercici 2024. Una fita tan sols tres anys després de temptejar tímidament el mercat amb els seus dos primers productes, avui còctels best-sellers de la marca: la California Surfer, un SPF 30 en format esprai i l’intensificador del bronzejament Bloody Mary.

"Tot va començar l’estiu de 2020, en plena època covid. Els socis fundadors, Borja Blasco, Joan Faura i Jordi Martínez, tres amics d’uns trenta anys, eren a la piscina. Martínez, la família del qual és propietària del laboratori Arual, una empresa barcelonina de productes per a professionals de la perruqueria i la cosmètica, sempre portava productes de protecció solar, i va sorgir la pregunta entre ells sobre amb quina marca del sector s’identificaven més", relata Alex Rodés, director general de Kream.

Òbviament, la conclusió a la qual van arribar els col·legues poden imaginar quina va ser: amb cap. "Hi havia moltes marques al lineal, però totes feien el mateix, sense cap fet diferencial, sense buscar la connexió amb el seu públic, no de la manera com comuniquen avui dia marques més modernes, nascudes fa menys temps", explica Rodés.

Així van trobar un nínxol i la idea d’aventurar-se en un sector, el de les solars, que és gegant. Segons la consultora IMARC Group, "la mida del mercat global de productes per a la cura solar va arribar a 11.560 milions d’euros el 2023. I s’espera que el mercat arribarà a 20.000 milions el 2032, a causa de la consciència sobre els efectes adversos dels rajos UV, la tendència emergent de productes naturals i orgànics i la creixent popularitat d’activitats a l’aire lliure com ara el senderisme, el càmping i la natació." En fi, un pastís molt llaminer en què encara faltava la porció adequada i que entrés pels ulls a mil·lennistes i centennials, que adoren els productes i la narrativa lifestyle.

Els cofundadors van obrir una ronda de finançament entre amics i familiars de 200.000 euros abans de posar en marxa la marca, que, finalment, va acabar sortint al mercat l’estiu de l’any 2021 (més tard, el 2023, van afegir una altra ronda de capital de 400.000 euros). "Més enllà de la típica crema solar que fa servir tota la família, vam voler crear una marca de protectors solars amb què la gent se sentís identificada, que desmitifiqués la idea que tenir cura de la pell és avorrit, per convertir-ho en un moment de diversió, bon rotllo i en un morè sa i irresistiblement increïble", explica Rodés, que es va afegir al projecte com a CEO abans que sortís a la venda el primer producte.

Notícies relacionades

"La idea és anar traient una novetat per any, tot i que aquest 2025 no ho hem fet perquè volíem assentar els vuit productes que tenim en catàleg. Entre els més venuts, a més dels esmentats, hi ha les Bloody Mary Pills, un complement a base d’extractes vegetals i vitamines dissenyat per accelerar el procés de bronzejament i preparar la pell per a l’exposició solar", afirma Rodés.

El rang mitjà de preus de Kream se situa entre 18 i 26 euros, i els canals de distribució són la venda pròpia online, tant a través de la seva pròpia web com a Amazon, però també per mitjà d’una xarxa de més de 2.500 farmàcies repartides per tot Espanya, així com col·laboracions amb cadenes hoteleres i beach clubs.