MediaMarkt articula des de Barcelona el seu creixement
La cadena maneja els seus plans de creixement des d’un centre d’operacions a la capital catalana, que té tant un ‘hub’ de serveis globals com un centre tecnològic amb 150 persones.

Després de 18 mesos en el càrrec, Faruk Kocabas se sent més que integrat al seu rol. Es va passar el seu primer any com a conseller delegat de MediaMarkt Espanya treballant en la seu central de Barcelona i amb la família a la seva Turquia natal, però ara ja els té a tots a la capital catalana. L’aposta, després d’uns set anys com a altíssim directiu en la mateixa companyia, però a Istanbul, no va costar gaire: "A MediaMarkt, Espanya sempre ha ocupat un lloc especial, [aquest mercat] té molt bona imatge dins de la companyia, així que era una oportunitat evident". És el segon país més important des de l’òptica dels ingressos, 2.500 milions d’euros el 2024 que es gestionen des de Barcelona.
És exactament des del Prat de Llobregat que aquesta emblemàtica empresa alemanya de venda d’electrònica articula els seus plans de creixement per al país i fora d’ell. Hi ha projectes relacionats amb l’obertura i reobertura de botigues, amb la modernització d’establiments, amb tecnologia per captar nous clients per al online o amb l’entrada en nous negocis. Un d’ells és el de la bellesa electrònica (dispositius que serveixen per maquillar o cuidar la pell, però que fan servir electricitat per aconseguir-ho), un negoci que han començat a provar mundialment des d’Espanya.
"Últimament hi ha molta innovació centrada en productes electrònics per a la pell o fins i tot cosmètica", apunta el mateix Kocabas. "Com a venedors tradicionals d’electrònica, comerciem amb tot tipus de productes en què intervingui l’electricitat, el que ens permet anar expandint-nos en diferents àrees", reflexiona. Pensa en els patinets, en tota mena de productes relacionats amb el vehicle elèctric en general o a tenir fins i tot un acord amb Total Energies per proveir solucions d’energia. "Una cosa que estem explorant ara és l’univers de la cura animal; també el de la cura materna i dels nadons", exemplifica.
Plans de creixement
Són totes elles fórmules de creixement per a un mercat que funciona sol. "És un mercat que creix", afirma el conseller delegat de MediaMarkt a Espanya, que reconeix que hi ha una part que procedeix de la inflació, però que assegura que la resta es deu a l’augment de les vendes. Els comptes presentats al principi d’any parlen, efectivament, que el 2024 la cadena va facturar un 10% més que el 2023, l’increment més important en deu anys.
Notícies relacionadesLa major part continua venint de la botiga física. Per això l’estratègia d’engrossiment continua passant en gran manera per aquest canal: tenen previstes l’obertura de dues botigues noves a Espanya, una a Gijón i l’altra a Ponferrada. Aquest és el primer gran destí de les inversions que realitza MediaMartk durant l’any, perquè cada un dels seus establiments suposa contractar unes 50 persones. El segon és la tecnologia, tant per a desenvolupaments interns, com per millorar l’atenció al client o la captació de consumidors en línia.
Des d’aquesta òptica és clau el hub tecnològic que tenen a Barcelona. El van obrir fa més de sis anys, quan Alemanya va decidir que volia diversificar geogràficament aquests assumptes. Ara treballen 150 persones aquí, en projectes que porten a terme en col·laboració amb altres seus del món. No tenen plans concrets de creixement en aquest àrea, tot i que Kocabas assegura que és perquè van responent a les necessitats a mesura que s’hi enfronten. Però "tot, combinat, ve a dir que volem créixer al mercat espanyol", conclou el mateix.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans