Quatre relats sobre la pèrdua

L’ últim film de Santi Amodeo, que va començar a dirigir mà a mà amb Alberto Rodríguez a principis d’aquest segle (El factor Pilgrim), adapta quatre històries del llibre de relats homònim de David James Poissant. Versen sobre la pèrdua, individual o col·lectiva; també la pèrdua de la raó. En realitat no són quatre, sinó dos relats i un altre que es divideix en dues parts.
Espais i conceptes els defineixen. En La nedadora, el primer episodi, són un fanal ple de mosquits, una piscina i el braç ortopèdic d’una jove nedadora. En el segon, El fin de Darío, es tracta d’un pot de mel, un eixam, l’al·lèrgia a les abelles i un kit de supervivència per a la guerra nuclear. En El hombre lagarto, un pare mort i un nen adormit que es diuen igual, una casa introbable i un cocodril. I en Cómo ayudar a morir a un ser querido, hi ha metàstasi, una vegada més la piscina i una mort digna.
Com gairebé sempre en els films d’episodis, uns calen en l’espectador més que altres, són més originals o estan més ben resolts. Però malgrat la disparitat de situacions i criteris, de tons i personatges, la cinta conserva una certa homogeneïtat i una innata capacitat per a la sorpresa, sobretot en la tercera història, al caire de l’absurd sent alhora molt tendra.
Notícies relacionades‘El cielo de los animales’
Santi Amodeo (Estrena: 9/5/2025)
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Cribratge de càncer de mama El País Valencià no va trucar a 90.000 dones que s’haurien d’haver fet una mamografia el 2024
- INFORME Perfil de les addiccions: l’alcohol és la substància més consumida entre les dones, seguida de la cocaïna
- Nadal Barcelona encendrà els llums de Nadal cinc dies abans que l’any passat amb un espectacle “molt entranyable”
- Gir radical Els blancs, primer: Trump estudia transformar l’acollida de refugiats als Estats Units per donar preferència als blancs contraris a la immigració
- Kim Kardashian desafia tots els límits: la seva nova i provocadora tanga amb pèl púbic encén les xarxes