OBITUARI
Mor als 104 anys l’escriptora i pedagoga Teresa Juvé

L’escriptora i pedagoga Teresa Juvé, també viuda del polític i pedagog Josep Pallach, va morir ahir als 104 anys, va informar a través de la xarxa X l’Ajuntament de Palafrugell (Baix Empordà), localitat amb què va estar molt vinculada. La portaveu de la Generalitat, Sílvia Paneque, va traslladar el seu condol a la família i va destacar la "vàlua" de l’escriptora i el seu treball, durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu d’ahir.
Nascuda a Madrid el 1921, Teresa Juvé Acero era autora de llibres com La trampa, L’arbre trencat i El degollador de Vallvidrera i va rebre la Creu de Sant Jordi de la Generalitat el 2010. Va rebre el Diploma al Mèrit Ciutadà de Palafrugell el 2024, municipi on hi ha la seu de la Fundació Pallach, per promoure el debat, la investigació i el desenvolupament de l’educació des d’un punt de vista transversal, en record de Josep Pallach (1920-1977). El 1963 es va presentar al premi Nadal, en què va quedar finalista amb la novel·la La charca en la ciudad.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern