22 de març
Cap Butaca Buida torna amb el repte d’omplir 80.000 seients
Després de l’èxit de convocatòria de l’any passat, la segona edició s’expandeix a les Balears, al País Valencià, a la Catalunya Nord i a l’Alguer.

La segona edició de Cap Butaca Buida té per objectiu omplir, el dissabte 22 de març, 80.000 butaques a tot Catalunya i més enllà. Aquest any s’hi han adherit més de 200 teatres –l’any passat en van ser 145– i s’han posat a la venda 20.000 entrades més per gaudir de tota mena d’espectacles. La iniciativa, única al món, va aconseguir en la seva primera edició un gran èxit amb 55.583 butaques venudes de les 60.000 disponibles, un 92% d’ocupació en els més de 176 espectacles programats.
Aquest 2025, teatres del País Valencià, les Balears, la Catalunya Nord i l’Alguer s’han afegia per primera vegada al repte cultural. Tota la programació i les entrades a la venda dels espectacles del 22 de març ja estan disponibles en la web www.capbutacabuida.cat.
Notícies relacionadesCap Butaca Buida és iniciativa de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat i la col·laboració de diverses institucions, teatres, ateneus, productores i companyies adherides.
Aquesta jornada cultural reivindica el paper fonamental de les arts escèniques en la societat i el seu poder transformador oferint l’oportunitat als espectadors habituals, nous públics i amants de la cultura de participar en el repte d’omplir totes les sales en un sol dia. Cap Butaca Buida destinarà un percentatge de la seva recaptació a Pallapupas, oenagé que treballa en els usos terapèutics de l’humor als centres hospitalaris.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."