Un ovacionat ‘Nabucco’ imposa colors verdians al Palau

‘Nabucco’, de G. Verdi /
Tran la seva reposició al Teatre La Faràndula de Sabadell, on es van oferir quatre funcions, i després del seu pas per Sant Cugat del Vallès, aquest Nabucco verdià amb direcció d’escena i vestuari de Carles Ortiz estrenat el 2013 ja es troba de gira per diverses localitats catalanes i es passejarà en total per onze escenaris diferents. Una proesa d’Òpera a Catalunya que segueix vent en popa amb més de tres dècades d’experiència.
Dissabte, en el cicle Simfònics al Palau i en la primera de les dues cites anunciades al Palau de la Música Catalana de Barcelona –la segona és el 15 de març-, tot va transcórrer sense problemes, aconseguint, com ja és tradició, un gran èxit. La sala de concerts modernista, sense fossa ni caixa escènica, limita el muntatge i obliga a una adaptació, i en aquest cas l’objectiu es va complir fins i tot sense gairebé elements escenogràfics, gràcies a uns ben plantejats moviments i a una il·luminació imaginativa i que ajudava.
Notícies relacionadesEl repartiment va comptar amb dos grans intèrprets espanyols en dos rols emblemàtics. La soprano de Jerez Maribel Ortega va assumir el paper d’Abigaille, un dels més temibles del repertori dramàtic, negociant els extrems del registre amb bon olfacte, a la qual cosa va unir un fraseig adequat en el seu enfocament una mica nerviós del turmentat personatge. El baríton Luis Cansino, en el rol titular, es va mostrar segur i còmode en un paper que coneix profundament, aportant un material brillant i ben acolorit, a la qual cosa va unir una convincent actuació dramàtica. Tots dos van arribar a un òptim nivell en l’electritzant duo de la part tercera.
Fantàstica en totes les seves intervencions en el rol de Fenena la mezzosoprano Carol García, projectant amb comoditat el seu ric timbre i frasejant amb impecable delicadesa. El polifacètic Vicenç Esteve va interpretar amb la seva habitual naturalitat Ismaele, mentre Jeroboám Tejera dibuixava un sonor Zaccaria, tot i que just en els aguts extrems, tots ells molt ben secundats per una eficaç Laura Gibert juntament amb Juan Carlos Esteve i Roberto Redondo-Sainz. El Cor Amics de l’Òpera de Sabadell va tornar a contagiar entusiasme amb la seva generosa entrega, mentre la Simfònica del Vallès, al comandament de Sergi Roca Bru, s’endinsava sense problemes en les textures i colors d’aquest Verdi belcantista, ja des d’una brillant obertura. És un repertori que el conjunt coneix i disfruta.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE