Per revendre
El Palau adquireix en subhasta la mansió de Fèlix Millet
palau /
El Palau de la Música ha adquirit en una subhasta, per valor de 780.000 euros, la mansió de l’Ametlla del Vallès en què residia l’expresident del Palau de la Música Fèlix Millet, que va morir el 2023 després de ser condemnat per l’espoli de l’entitat cultural. Segons van confirmar a l’agència Efe fonts de la institució barcelonina, amb la intenció d’aconseguir el "màxim rescabalament" del saqueig perpetrat durant anys al Palau per Millet i qui va ser la seva mà dreta, Jordi Montull, fixat en 23 milions d’euros per la justícia, ara es miren d’aplegar tants diners com sigui possible.
L’import de taxació de la finca, de més de 46.400 metres quadrats, seria d’1,9 milions d’euros, tal com apunten fonts del Palau. La finca té una superfície de més de 46.400 metres quadrats, amb una casa principal de dues plantes i entresolat, en la qual hi ha vuit habitacions i també vuit lavabos, amb un auditori inclòs, que va fer construir Millet mateix.
Olis de Casas i Nonell
Notícies relacionadesNo és la primera vegada que el Palau adquireix un bé que va ser propietat del seu saquejador confés per intentar treure’n benefici i recuperar part del robatori: el 2021, la institució ja va comprar olis de Ramon Casas i Isidre Nonell que la justícia havia embargat a Millet. En aquest sentit, el Palau no descarta repetir la mateixa operació amb altres finques que encara es mantenen embargades.
Millet i Montull van ser condemnats a penes de 9 anys i 8 mesos, i de 7 anys i mig, per saquejar el Palau de la Música, que, d’acord amb la sentència de l’Audiència de Barcelona, ha de ser compensat pels 23 milions d’euros desviats, tot i que fins ara només n’ha recuperat 13. La compra de la casa, per la qual no va licitar ningú en una primera ronda, permetrà augmentar aquesta quantitat, ja que la intenció és posar-la de nou al mercat segons els preus de taxació vigents.
- Aquest dissabte Andreu Buenafuente torna a la feina després de l’aturada per baixa mèdica
- Escàndol ‘royal’ L’expríncep Andreu, Andrew Mountbatten-Windsor: de fill preferit d’Isabel II a una bomba de dispersió per a la corona britànica pel cas Epstein
- Futbol Gerard Piqué s’interessa per la compra d’un club històric del futbol català
- Successos Els Mossos busquen un violador que va deixar semiinconscient una dona que passejava els seus gossos a Montjuïc
- Immigració El Cercle crida a «moderar» l’arribada de migrants per prioritzar els treballadors qualificats
