Propaganda vestida de neutralitat

Escena de Septiembre 5. /
E s difícil no considerar Septiembre 5 com un exercici de propaganda proisraeliana malgrat que el seu guió va ser escrit abans de l’inici del genocidi a Gaza. La pel·lícula contempla l’equip televisiu que va cobrir l’atemptat palestí dels JJOO de Múnic 72 i que va acabar amb la mort de vuit israelians; és la mateixa tragèdia que Steven Spielberg va explorar a Múnic (2005), però aquesta reflexionava sobre com la violència va corrompre l’ànima dels dos bàndols i aquí Tim Fehlbaum es mostra gairebé desesperat per fingir neutralitat periodística, com si fos possible.
Septiembre 5 ens submergeix dins d’una sala plena de professionals que s’adapten constantment a noves dades i prenen decisions ràpides per informar en temps real d’un fet històric, i mentrestant afirma que aquella cobertura va difuminar la frontera entre periodisme i espectacle, i va significar el final de l’ètica i els ideals en la professió. El problema és que per a això retrata els palestins com a terroristes monstruosos i els israelians com a víctimes passives sense explicar causes ni aportar context, i això suposa no només que adopta les pràctiques narratives que critica, sinó també que s’entrega a la tasca de justificar i legitimar la brutalitat israeliana.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu