GUARDONS
La Fundació Macba llança el primer premi dotat amb 80.000 euros

Vista de Ensemble lunar per a mars a l’alça en el MACBA. /
La Fundació Macba ha anunciat la posada en marxa d’un premi d’art contemporani destinat a potenciar l’interès per artistes d’Espanya i Portugal o residents als esmentats països. "No crec que el guanyador o guanyadora sorprengui ningú", va destacar ahir Ainhoa Grandes, presidenta de la Fundació Macba. El seu nom es donarà a conèixer el pròxim 26 de novembre i el mateix dia hi haurà la gala de lliurament de premis. La dotació del primer premi serà de 50.000 euros i el dels tres finalistes, de 10.000 cada un. "El guardó, bianual, premiarà aquell artista que més ens hagi sorprès o emocionat els últims dos anys", va declarar Grandes.
"Aquest premi aspira a verbalitzar el món de la creació contemporània, un art que costa entendre, amb la intenció d’ajudar a donar-li més difusió", hi va afegir. El premi no va encaminat a artistes emergents ni premia una carrera. L’objectiu és impulsar l’interès per l’obra d’algú que està en ple desenvolupament i amb això, potenciar l’interès per anar a les galeries i als museus.
Un dels més lucratius
Notícies relacionadesAtorgar 80.000 euros en premis no és cap bestiesa. El prestigiós Turner a Anglaterra atorga 25.000 lliures al guanyador i 5.000 als finalistes. I, a França, el Duchamp és de 35.000 euros. "És una quantitat important", va destacar Grandes. En comparació als grans premis que s’atorguen a Espanya, el Premi Fundació Macba figura entre els més lucratius. El Premi Joan Miró atorga 50.000 euros i el Premi Velázquez, 100.000. Però aquests dos, a diferència del nou guardó garanteixen una exposició a l’artista premiat.
Una reproducció a mida reduïda de L’onada d’Oteiza, escultura situada davant el Macba, a la plaça dels Àngels, simbolitzarà el nou guardó que aspira a dinamitzar l’ecosistema de l’art contemporani.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE