Un documental relata l’aventura americana d’El Mago Pop
Díaz es revela com un ambiciós empresari i un perfeccionista obsessiu
El festival de Sitges acull la presentació d’‘El Mago Pop lands in USA’, pel·lícula que segueix l’il·lusionista català Antonio Díaz durant quatre mesos frenètics.

Si el leitmotiv de la 57a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic que se celebra aquests dies a Sitges és la celebració de l’extraordinari, té tot el sentit que hagi sigut en el marc del certamen on s’hagi presentat al món, en sessió especial, la pel·lícula El Mago Pop lands in USA, un documental que acompanya l’il·lusionista de Badia del Vallès Antonio Díaz (premi Català de l’Any el 2023) en la desmesurada aventura americana que va emprendre l’any passat, quan va comprar un teatre gegant a Brandon (Missouri) i va estrenar l’exitós espectacle Nada es imposible a l’Ethel Barrymore Theatre de Broadway, a Nova York.
Durant quatre mesos, les càmeres acompanyen un Antonio Díaz que es revela com un empresari ambiciós i un perfeccionista obsessiu ("un control freak" admet ell mateix), però també com un xaval de barri que s’emociona parlant de la seva família, dels seus inicis al món de la màgia i de la seva vida a Badia. "El repte era fer un documental en el qual no només es veiés El Mago Pop, sinó l’Antonio en el seu dia a dia", explica el protagonista.
Triomfar als EUA
Com a objecte concebut per a la promoció, la pel·lícula, dirigida pel realitzador i muntador televisiu Víctor Subirana, relata una història d’èxit amb les seves preceptives dosis de massatges de l’ego, però no eludeix mostrar la cara menys agradable d’una empresa d’aquestes característiques, amb els seus moments de tensió, frustració i fins i tot emprenyament explícit (la comunicació amb els empleats del teatre de Broadway no sempre va resultar fàcil). Inclou a més una reflexió sobre el que significa triomfar als Estats Units, apuntalada pels testimonis de figures com el basquetbolista Pau Gasol, el xef José Andrés i el cineasta Juan Antonio Bayona.
El documental, apunta El Mago Pop, recull "totes les lluites, totes les derrotes i les victòries" que han marcat aquesta peripècia americana i atorga un destacat protagonisme als membres de l’equip que envolta Díaz (que comparteix amb molts d’ells vincles de parentiu o d’amistat). "Viure aquesta aventura junts ha sigut el més emocionant d’aquesta història, i la pel·lícula és també un regal per a tots ells", assegura l’il·lusionista. El que no recull el film, per desig exprés del protagonista, és la rebotiga de cap dels seus celebrats trucs. "Cal preservar la màgia", assegura.
La pel·lícula, produïda per Indiemagic Audiovisual (empresa propietat d’Antonio Díaz), es va presentar a Sitges diumenge en una projecció multitudinària a la qual, entre altres celebritats i autoritats, va acudir la consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor, que era alcaldessa de Badia de Vallès quan es va rodar el film (en el qual també apareix). Després de la première, l’equip d’El Mago Pop està ara negociant una possible estrena en sales o en plataformes.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- 130.000 euros per 23 metres quadrats: així són els preus desorbitats dels 'minipisos'
- Barça Les seccions del Barça, damnificades pel fair play: «La intenció és continuar sent competitius»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents