Una història de violència
Liam Neeson ha protagonitzat diverses pel·lícules amb rerefons de l’IRA, cas de Michael Collins, el film de Neil Jordan entorn d’un dels homes forts de l’organització en els seus inicis. En els últims temps, Neeson s’ha convertit en una mena d’heroi madur del cine d’acció, sempre disposat a portar a terme una expeditiva venjança perquè maten o segresten els seus éssers més estimats.
En tierra de santos y pecadores combina totes dues coses. La pel·lícula està ambientada a la Irlanda del Nord de l’any 1974 i comença amb un atemptat dins d’un pub, que se salda amb víctimes infantils innocents (o danys col·laterals segons la idiosincràsia terrorista). Liam Neeson interpreta un veterà assassí a sou que vol deixar enrere els seus anys de sang i mort, però, com passa en els westerns, penjar les armes és sempre una tasca molt difícil.
Notícies relacionadesFirma la pel·lícula Robert Lorenz, foguejat durant anys com a productor de Clint Eastwood, a qui va acabar dirigint fa una dècada a Cop d’efecte, un relat ben diferent entorn del món del beisbol. L’acció d’En tierra de santos y pecadores es trasllada a Donegal, un comtat oblidat, quinta essència de l’edèn irlandès representat en el cine, tan virginal i cerveser com ple de tensió.
Fins a aquest comtat oblidat pel món s’acosta el grup de l’IRA que ha perpetrat l’atemptat. I la violència reapareix d’una altra manera al lloc, ja que Neeson no és precisament un sant, tot i que vol redimir-se dels seus pecats mortals. L’actor aconsegueix donar-li la volta al seu característic i expeditiu heroi a punt d’entrar en la tercera edat, mentre que Lorenz filma amb calma una història de violència a la terra d’Innisfree i La filla de Ryan.
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
- Els últims espeternecs de la borrasca Emilia encenen avisos per pluja i tempestes al litoral mediterrani
