Una revolta obrera des d’un prisma oníric

Callum Scott Howells (Owen) en una imagen de la miniserie The way /
La minisèrie distòpica The way és una creació de tres talents importants, gairebé tots ells fora del seu camp d’acció habitual. Amb aquesta minisèrie debuta com a director Michael Sheen, el veterà actor de The Queen (La reina) o sèries com Masters of sex i Quiz: el escándolo de ‘¿Quién quiere ser millonario?, en la qual ja va coincidir amb el guionista James Graham. Completant el trio de creadors hi trobem Adam Curtis, documentalista conegut per servir-se del collage per explorar els sistemes de poder.
Per a Sheen, dirigir-la, a més de quedar-se un petit paper, era una qüestió personal: aquesta història sobre un alçament civil es desenvolupa i s’ha rodat a Port Talbot (Gal·les), la ciutat portuària on va créixer, on viu avui dia i on, com a la sèrie, el declivi d’una planta siderúrgica significa el declivi d’una comunitat.
Observem el creixement de la crisi a través dels Driscoll. El pater familias, Geoff (Steffan Rhodri), és delegat sindical i intenta en va arribar a un acord amb els nous gerents. La seva dona, Dee (Mali Harries), agita els treballadors amb discursos que acaben fent-se virals i despertant revoltes a tot Gal·les. El fill de tots dos, el camell Owen (Callum Scott Howells), acaba sent vist, gràcies o per culpa d’imatges alterades, com un altre instigador de l’alçament. Tot això deixa en una situació difícil la filla de la família, la sergent de policia Thea (Sophie Melville), que ha de triar entre els seus o unes institucions repressives.
Notícies relacionadesLa decisió de la Thea reorienta The way cap a una estranya aventura amb una família britànica de desplaçats (i, després, refugiats) com a protagonista. Dic "estranya" com un compliment. Fins i tot quan, al principi, el realisme social predomina sobre la barreja de gèneres, Sheen es preocupa de buscar un to somiador i cultivar un suggestiu desconcert.
De Curtis en prové, per descomptat, tot l’enginyós ús de material d’arxiu i metratge de videovigilància. D’altra banda, l’autor de la trilogia El poder de las pesadillas va insistir a fer d’aquesta sèrie una obra "optimista", segons va explicar a The Big Issue. D’aquí ve un final que, sense deixar de ser devastador, anima a deixar enrere els fantasmes del passat i la nostàlgia i a tenir l’audàcia d’imaginar un futur nou.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»