La destrucció del ‘western’
El primer llargmetratge de Lisandro Alonso en nou anys és la seva obra més ambiciosa fins ara, una cosa així com una odissea a través del temps, l’espai i la ment que funciona com a desconstrucció del western de dues maneres. L’argentí explora en l’estat de la gent indígena d’Amèrica, la seva traumàtica història i la seva distorsionada representació a les pel·lícules. I destrueix les convencions estructurals del gènere a través de disrupcions narratives amb què Alonso evoca l’el·líptic clímax de la seva anterior pel·lícula Jauja (2014), transformacions radicals de certs personatges, estranyes rimes visuals i una elasticitat conceptual general que potser al·ludeix a una història d’opressió sense fi.
El primer segment d’Eureka és una visita paròdica al Far West cinematogràfic; el segon adopta l’estil minimalista típic del director per observar la vida en una reserva sioux, i, mentre contempla una tribu que habita la jungla brasilera en els 70, el tercer porta a terme una incursió en el terreny de la màgia. En el transcurs dels tres, la pel·lícula sens dubte provocarà el rebuig dels que no sintonitzin amb el seu ritme sedant i la seva lògica elusiva, i seduirà la resta gràcies a la capacitat del seu director perquè les escenes més antidramàtiques resultin hipnòtiques.
Notícies relacionades‘Eureka’
Lisandro Alonso (Estrena: 14/6/2024)
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
