Pragmatisme i vips espanyoles

La Setmana de la Moda de París ha acollit les desfilades de dona de tardor-hivern, en les quals destaca la inspiració en dècades passades i una elegància conceptual, amb esclats de fantasia.

Pragmatisme i vips espanyoles

Mayka Sánchez

3
Es llegeix en minuts
Mayka Sánchez

Moltes passarel·les de tardor-hivern 2024-2025 han sigut sòbries, funcionals. Novament a París en diverses propostes es va imposar el luxe silenciós del qual fan gala Tods, Loro Piana o The Row. Aquesta firma, fundada per Mary-Kate y Ashley Olsen, va impactar per la discreció que va envoltar la seva desfilada. En una original iniciativa, van demanar als assistents que aparquessin el mòbil. Sense fotos, sense vídeos, paradoxalment (i precisament per això) el seu xou va ser dels més comentats.

La col·lecció de Maria Grazia Chiuri per a Dior persegueix dotar de comoditat la dona. La italiana beu del primer ready-to-wear que Dior va presentar a finals dels 60, firmat per Marc Bohan y la seva mà dreta Philippe Guibourgué. Còmoda dels peus (calçats amb sabates planes o de taló assenyat) a les siluetes relaxades. Els colors: marró, blanc, negre… La nostra Rosalía va assistir a l’esdeveniment amb altres vips com Jennifer Lawrence o Natalie Portman.

També va viatjar als 60 Anthony Vaccarello rastrejant a l’arxiu de Saint Laurent i va rescatar l’esperit de la revolució sexual. Hi va haver transparències, turbants, plomes, tons negres i marrons. Entre les convidades, Kate Moss i la seva filla Lila Moss i Milena Smit.

En la desfilada de Rabanne (que va comptar al front-row amb les cantants Aitana y Bad Gyal o l’actriu Georgina Amorós), Julien Dossena va jugar amb els volums (les grans muscleres dels vuitanta continuen presents en les nostres vides) i les barreges d’estampats.

Fins i tot l’excessiva Schiaparelli va rebaixar excentricitat. El seu director creatiu Daniel Roseberry va revisitar els anys 80 i el powerdressing que atorga un bon vestit. Vam veure menys surrealisme del que fa gala la casa, però n’hi va haver (les corbates que emulaven trenes). Esclats de fantasia va llançar el Loewe de J. W. Anderson (Úrsula Corberó es va presentar amb les seves virals sabates de cabells). Va plasmar una altra tendència recurrent, la dicotomia masculí/femení (vestits amb pinzellades d’alta costura i estampats naïf). L’espanyola més seguida a Instagram, Georgina Rodríguez, va desfilar per a Vetements amb un vestit-samarreta amb el nom Cristiano i el número 7.

L’última jornada Chanel va arrencar projectant un fashion film protagonitzat per Brad Pitt y Penélope Cruz, que va assistir al xou amb un conjunt de cuir de la marca. Virginie Viard es va inspirar en la ciutat costanera que va acollir la primera boutique de Chanel Deauville, que va començar sent una barreteria. D’allà les enormes pameles, i les siluetes anys 20. Per descomptat, vam veure vestits de tweed.

Miuccia Prada va pujar a la passarel·la de Miu Miu les veteranes actrius Kristin Scott Thomas y Ángela Molina, entre un càsting abillat amb abrics impecables, faldilles midi i de vol florides i algun toc de color vibrant entre molt gris.

Els Jocs de París

Notícies relacionades

Lacoste estretament lligada al tennis, va jugar amb la carta de tenir les olimpíades de París a dos telenotícies. Va elegir com a escenari Roland Garros, on Pelagia Kolotouros va proposar un estil esportiu sofisticat, amb un sorprenent final de looks blancs, observat des de la llotja per Adrien Brody.

Per tancar la setmana, la desfilada de Louis Vuitton va commemorar la dècada com a director creatiu de dona a l’ensenya de Nicolas Ghesquière en el lloc de la seva posada de llarg a la maison. Al Cour Carrée du Louvre, el francès va reunir un seguici d’actrius (Tasti Blanchett, Emma Stone…) i va exhibir arriscades siluetes avant-garde. És aquest futurisme modern el que fa pensar que, tot i que la moda revisi el passat, sempre mira endavant.