Política i moda

La trista història de Victòria Frederica

Vic va tenir una topada amb reporters gràfics a la Fashion Week Madrid. I, és clar, la premsa es va queixar de les males maneres de la ‘influencer’. Em recorda quan el doctor Frankenstein es va penedir de la criatura que havia creat

La trista història de Victòria Frederica

DANIEL GONZÁLEZ / EFE

3
Es llegeix en minuts
Patrycia Centeno
Patrycia Centeno

Experta en comunicació no verbal.

ver +

Aquesta és la trista història de Victòria Frederica de Tots Sants de Marichalar de Borbó, cinquena en la línia de successió al tron espanyol i neta preferida de Joan Carles I. La jove de 23 anys va decidir abandonar les millors (bé, les més cares) escoles de la capital del regne per consagrar-se al noble art dels creadors de continguts i fer d’influencer (¿de què? No ho sabem). Sent neta i neboda de reis, els mitjans de comunicació nacionals no van destinar ni un nanosegon del seu temps a decidir presentar-nos la germaníssima de Froilà com una icona d’estil (¿de què? No ho sabem).

Abans, la criatura de només 20 anys, es va retocar tota la cara. Només cal comparar l’abans i el després de la nena per apreciar totes les transformacions que ja s’ha fet: celles, ulleres, pòmuls, nas, llavis... La inversió li va sortir a compte perquè des que la royal va accedir a convertir-se en un cigne per a les xarxes socials, les revistes espanyoles van començar a trucar a la seva porta. El meu cervell encara curtcircuita quan recorda que el 2022, mentre el Vogue britànic li dedicava per primera vegada el número d’abril a Isabel II pels seus 70 anys de regnat, l’edició espanyola de la revista Elle ja portava Victòria Federica en portada.

Es veu que a Vic (amb V, no ho escriguin amb B que llavors es podria confondre amb aquesta obra d’art feta bolígraf i els faria creure que estem parlant d’un element tremendament útil) li agrada molt la moda... Segurament no sap qui són els Sis d’Anvers, desconeix l’existència de Yohi Yamamoto, qui va ser Mariano Fortuny i Madrazo, per quins motius Coco Chanel s’hauria d’estudiar com una de les revolucionàries més grans de la història, ni tampoc llegeix Vanessa Friedman; però n’hi ha prou amb calçar cada dia un model diferent de les Adidas Gazelle o Samba, tintar-se les celles de rosa per cridar l’atenció en un sarau i que el seu papi la coli en la desfilada de Dior amb joies per un valor de 40.000 euros per convertir-se en un referent per a la premsa pàtria (i cortesana).

Monyo domèstic

Notícies relacionades

Amb motiu de la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid, Vic va acudir al showroom del dissenyador Roberto Diz. A la sortida de la desfilada, a la filla de la infanta Elena no li va venir de gust que els periodistes la gravessin. Amb un bolso 2.55 de Chanel penjat sota el braç, es va cobrir la cara amb les mans i quan una reportera se li va acostar, va tapar la càmera amb la mà i la va apartar del seu camí. En un instant, a Victòria se li van esfumar tots els Sants. Fins i tot sent un personatge públic i dedicant-se precisament a això mateix, és comprensible que a la neta del rei emèrit no li vingués de gust que la capturessin amb els cabells que portava. El que no s’entén és com es va atrevir a anar a un esdeveniment amb el monyo domèstic que ens fem totes amb una pinça quan traiem les escombraries en la discreta foscor de la nit.

No és la primera vegada que Vic té una topada amb periodistes i reporters gràfics. I, és clar, avui la premsa es queixa dels aires i males maneres de la influencer. Em recorda quan el doctor Frankenstein es va penedir de la criatura que havia creat. Apa, estimats, a disfrutar del que heu votat.