Felipe Manu i Marcela Rahal guanyen el Concurs Tenor Viñas
Avui actuaran al Liceu a la gala oberta al públic on s’entregaran els premis ‘ex aequo’ al tenor i a la mezzosoprano.

El tenor neozelandès Felipe Manu i la mezzosoprano brasilera Marcela Rahal han sigut els guanyadors ex aequo de la 61a edició del prestigiós Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas l’última fase del qual es va dur a terme a Barcelona. La final es va viure aquest divendres al Gran Teatre del Liceu, però en aquest concurs estan involucrats vuit teatres d’òpera de tot el món. Aquest primer premi està dotat amb 25.000 euros i el que més valoren els participants: un contracte per cantar al Liceu en les pròximes temporades. El segon premi, dotat amb 15.000 euros ha sigut per a la soprano russa Mira Alkhovik i el tercer premi, per a la soprano portuguesa Sílvia Sequeira, dotat amb 11.000 euros.
A Barcelona van arribar un centenar de cantants seleccionats en les proves preliminars fetes entre més de 500 d’inscrits de 56 països que es van fer a destacats coliseus operístics de tot el món: Opéra national de París, el Covent Garden de Londres, la Staatsoper Unter der Linden de Berlín, el Teatre Reial de Madrid, la Scala de Milà, la San Francisco Opera, el Metropolitan Opera House de Nova York i el National Centre for the Performing Arts de Pequín.
Notícies relacionadesLa gala d’avui
La prova final del concurs es va fer divendres al Gran Teatre del Liceu, el mateix lloc que on avui es durà a terme una gala on els guanyadors exhibiran el seu talent vocal abans i recollir els seus respectius premis. El concurs repartirà 116.000 euros en metàl·lic en premis, 15 contractes i 16 bosses d’estudis.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer