El lloguer de la moda de luxe es dispara

En la jura de la Constitució de la seva germana, la infanta Sofia va posar el focus en un sector en expansió a Espanya. Ho confirma Blanca Mayoral, CEO de Lend the Label, una de les marques més reconegudes de ‘fashion renting’ del panorama nacional

El lloguer de la moda de luxe es dispara

Laura Estirado

4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El dia que Elionor va jurar la Constitució, la infanta Sofia va marcar perfil amb un vestit llogat de la firma preferida dels royals britànics, i va posar en valor un dels sectors de la indústria tèxtil en plena expansió a Espanya: el del lloguer de la roba de luxe. El seu model, d’Erdem Moralioglu, costava 1.770 euros, però ella el va poder lluir per a l’ocasió per 268 euros. ¿Si tota una princesa es puja al carro del lloguer de la moda més estilosa i de les firmes més glamuroses, t’has plantejat per què no ho pots fer tu? ¿Sabies que podries presumir de vestidàs de firma aquestes festes per uns 80 euros?

El lloguer de la moda de luxe es dispara /

"¿Per què gastar un munt en un look de festa que segurament no tornes a posar-te?". Amb aquesta pregunta sintetitza el germen de la seva empresa Blanca Mayoral, fundadora i CEO de Lend the Label. En només dos anys, el que va començar sent "un penjador amb 10 vestits al saló d’un pis d’estudiants", s’ha convertit en una de les empreses de fashion renting més famoses del panorama nacional. Tiren del seu fons d’armari influencers com les germanes Pombo o les Lozano, aristòcrates com Cayetana Rivera, actrius i presentadores de televisió, a més d’empresàries i dones que "volen lluir tendència i un model diferent en les seves cites més importants", detalla.

El lloguer de la moda de luxe es dispara /

El 2021, aquesta malaguenya que estudiava Biotecnologia, estava a Madrid acabant unes pràctiques en una multinacional. Un dia amb la seva amiga Ángela González, que venia de la comunicació i el màrqueting i havia fet un curs de moda de luxe a París, van començar a fantasiejar sobre "un Glovo de roba", ja que volien sortir aquella nit i necessitaven un modelet. "Tant de bo ens portessin un look a casa i demà se l’enduguessin", recorda.

El lloguer de la moda de luxe es dispara /

Referents

"Arran d’aquesta idea ens vam posar a estudiar models de negoci internacionals que llogaven peces per un temps limitat", recorda Mayoral, que assegura que aquesta idea està "molt assentada" als EUA des del 2012, on Rent the Runway és tot un referent [i una empresa unicorn, el somni de qualsevol start-up, que sense ser a la Borsa supera els mil milions de dòlars], o el Regne Unit, amb plataformes com HURR o By Rotation. "Totes tenen la seva pròpia personalitat, tot i que una visió semblant, disminuir la contaminació de la indústria tèxtil sense renunciar als millors looks i tendències del moment. A Lend the Label també ens inspirem en les nostres clientes, la clau de l’èxit és escoltar què busquen les noves generacions, quins són els seus gustos, i tot això ens serveix per perfeccionar el servei i incorporar noves funcionalitats", observa Mayoral, que avui dirigeix en solitari el negoci, juntament amb un equip de cinc dones.

Dues setmanes després que les germanes Chen obrissin Borow a la Gran Via madrilenya, a Chueca, Lend the Label va fer el mateix al barri de Salamanca. Dues plataformes amb botiga avui emblemes del sector del lloguer del luxe, que van néixer alhora que s’esllanguia el negoci degà de la moda de lloguer a Espanya, La Más Mona (fundada el 2012, l’octubre passat va tancar totes les seves botigues i el comerç electrònic).

Luxe accessible

"Parlant amb amigues em vaig adonar que teníem el mateix problema, multitud d’esdeveniments i milers de vestits al nostre armari que ens havíem posat només una vegada... No volíem continuar gastant tant diners", relata la malaguenya, que suma dos problemes més a aquest. D’una banda Instagram: "Ens fem una foto, la pugem, i ja no ens ve de gust repetir look"; i de l’altra, el desig aspiracional de vestir amb firmes de luxe: "La moda de luxe la veiem cada vegada més, però continua sent inaccessible per a la majoria".

Catàleg amb 400 ‘looks’

Això últim ha sigut clau per a l’èxit de Lend the Label. Si el seu catàleg ara mateix està format per entre 350 i 400 looks, que "es renoven gairebé diàriament", no és només per les peces adquirides a les firmes, sinó per totes les que les clientes aporten perquè es lloguin. "Totes són igual d’"impecables", afirma Mayoral.

"Comptem amb un departament de logística que recull les peces, les entrega, les torna a recollir, les porta a la tintoreria...", detalla Mayoral, que assenyala que potser aquesta és la part més complicada del negoci, "quadrar que un vestit que han encarregat cinc clientes per a les pròximes setmanes els arribi a temps a totes".

Notícies relacionades

"El servei The Wardrobe permet a qualsevol dona poder donar una segona vida a les seves peces més estimades, al mateix temps que guanya diners i col·labora amb la moda circular. Potser un vestit li ha costat 500 euros, però pot recuperar aquests diners, i fins i tot guanyar-ne més, amb el lloguer", detalla la CEO.

Actualment Lend the Label reparteix el seu negoci 65% en botiga i 35% online. "Però cada vegada la gent en demana més per internet, i coneixen les seves mesures i les talles. A més, si sol·licites un look per a casa i després no et convenç, només pagues les despeses de missatgeria", explica.