Conflicte
Veto al teatre: Àngel Llàcer deixa sense invitacions els crítics de teatre per a ‘The producers’
El sector ha enviat a Nostromo Live, productora del musical, un comunicat qualificant aquesta mesura sense precedents com«una agressió a l’exercici professional del col·lectiu»
Tot a punt al Tívoli per a ‘The producers’, l’emblemàtic musical de Mel Brooks

La crítica teatral catalana ha fet públic aquest matí un comunicat enviat a la productora Nostromo Live criticant el veto del sector a ‘The producers’, premiat musical de Mel Brooks dirigit per Àngel Llàcer i Manu Guix que aquest dijous s’estrena al Teatre Tívoli de Barcelona. Una quarantena de periodistes de Cultura i crítics de diferents mitjans de comunicació han fet constar el seu desacord amb la mesura recolzant el comunicat.
«La productora Nostromo Live ha impedit l’accés als membres del col·lectiu eliminant les localitats de premsa imprescindibles perquè puguin exercir la seva feina d’anàlisi i opinió», diu l’escrit. Habitualment els productors a Espanya conviden a la crítica als seus espectacles, generalment el dia de l’estrena. És la primera vegada que tot el col·lectiu s’ha quedat sense invitacions i és obligat pagar entrada per fer la seva feina, una cosa que el sector qualifica com «una mesura sense precedents» i «una agressió a l’exercici professional del col·lectiu».
Al comunicat el sector deixa clara la seva estupefacció davant la mesura i els «motius incomprensibles» que han portat a ignorar que «la crítica teatral és una baula més de la cadena de les arts escèniques, sense la qual la percepció que han de tenir els espectadors quedaria coixa».

Àngel Llàcer caracteritzat com a Hitler a ‘The producers’. /
Fa dues setmanes, al programa de Gemma Nierga ‘Cafè d’idees’ de RTVE, Llàcer va deixar clara la seva opinió sobre el sector. «Els crítics diuen i opinen. Sempre em sap greu perquè no entenen res», va declarar. «El que nosaltres fem és per sentir, no per opinar. És com quan vas a Port Aventura, no et poses a reflexionar».
Sense Premis de la Crítica
‘The producers’ dificilment podrà ser candidat aquesta temporada als Premis de la Crítica de les Arts Escèniques de Catalunya, «sense un accés que faciliti l’exercici de la crítica és impossible valorar un espectacle i, en conseqüència, nominar-lo i, en el seu cas, premiar-lo», indica el comunicat. I es pregunten si quan ‘The producers’ faci gira fora de Catalunya la productora mantindrà la mateixa actitud respecte al sector.
Notícies relacionadesEls crítics fins ara no havien tingut cap problema a l’hora d’acudir als anteriors espectacles de Nostromo Live. Anteriors musicals com ‘La jaula de las locas’ i ‘Cantando bajo la lluvia’ han sigut nominades i guardonades. Però Llàcer ni tan sols va anar a recollir el premi com a millor actor de musical per ‘La jaula de las locas’, que va recollir un altre dels protagonistes del muntatge, Ivan Labanda.
És curiós que aquest conflicte aflori coincidint amb l’estrena d’un musical que parla precisament del món del ‘show business’. La primera escena de ‘The producers’ mostra un productor arruïnat després de les pèssimes crítiques que rep el seu últim espectacle a Broadway. Arran d’aquest fracàs, el productor Max Bialystock (Armando Pita), convençut pel comptable Leo Bloom (Ricky Mata) de la possibilitat de guanyar diners amb un fracàs comercial, decideixen muntar el pitjor espectacle possible: un pèssim text inspirat en Hitler amb el pitjor director que troben, Roger de Bris (Àngel Llàcer). El problema és que, malgrat tots els seus esforços, l’obra triomfa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Un astre etern Messi esborra la síndrome de l’impostor a l’Inter Miami
- Exposició Retrobament de Miró i l'Orant a Solsona
- El Barça segella l’acord amb Nico
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN